آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۱
اخبار کشور
۳

با حضور رئیس جمهور انجام شد

رونمایی از طرح جدید دولت برای ساخت مسکن

رئیس جمهور، برنامه ملی بازآفرینی شهری را ضمن بازسازی مناطق فرسوده، طرحی نو برای تامین مسکن، از جمله برای خانه اولی ها دانست و گفت که دولت فروش سریع 50 درصد واحدهای ایجاد شده در طرح بازآفرینی را تضمین می کند.

حسن روحانی روز پنجشنبه و در مراسم آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» با اشاره به اینکه مهم ترین پیام زلزله های اخیر، نوسازی سریعتر بافت های فرسوده است، اظهار داشت: مهم ترین اصل دولت در بخش مسکن، حفظ سلامتی و زندگی مردم است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم ساکن در بافتهای فرسوده باید با شرایط آسان به خانه امن برسند، گفت: به هر ساکن بافت فرسوده، مسکنی با 20 درصد زیربنای بیشتر تحویل می شود.

وی ضرورت فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب در بازآفرینی بافت های فرسوده را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این نوع از نوسازی ها قبل از بودجه و ورود دستگاه های اجرایی، آمادگی مردم و افکار عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی با ارائه اخبار و گزارشات هنرمندانه می توانند در پیشبرد این طرح نقش بسزایی ایفا کنند.

دکتر روحانی تصریح کرد: در طرح بازآفرینی شهری کسانی که در محله فرسوده زندگی می کنند به جز واگذار کردن خانه فرسوده خود لازم نیست هیچ چیز دیگری پرداخت کنند و چنانچه 80 متر ساختمان فرسوده دارند به جای آن 100 متر ساختمان جدید تحویل می گیرند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی جدید دولت نیازی به بودجه ندارد، البته بانک ها باید وارد عمل شوند و در این طرح دولت زمین رایگانی را در اختیار توسعه گر قرار می دهد و با توافقی که بین دولت و توسعه گر انجام می شود، حدودا دو برابر خانه های فرسوده ای که تحویل داده شده، خانه جدید ساخته می شود.