آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۵
فن آوری
۸

اخبار

انتقال تجربیات فناوری فضایی ایران برای مدیریت بلایا

سازمان فضایی ایران از انتقال تجربیات خود در زمینه کاربردهای فناوری فضایی در مدیریت بلایا به کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) خبر داد.

به گزارش«ایران»، سازمان فضایی ایران اعلام کرد که در قالب برنامه منطقه ای کاربردهای فضایی به منظور توسعه پایدار (RESAP) با کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) همکاری می کند.

در این راستا رئیس سازمان فضایی در مراسم شروع به کار مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (APDIM) در تهران که با حضور معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در منطقه آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) برگزار شد، حضور یافت.

همزمان با افتتاح این مرکز، دومین نشست «شورای حکام اپدیم» به عنوان نشست منطقه ای درباره مدیریت اطلاعات برای کاهش و تاب آوری در برابر خطرات بلایا و نشست مشورتی همکاری های منطقه ای، برای مقابله با گرد و غبار در منطقه آسیا و اقیانوسیه در تهران و با حضور متخصصان سنجش از دور سازمان فضایی ایران، برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست به بحث و تبادل نظر درباره بلایای طبیعی منطقه از جمله زلزله، گرد و غبار، سیل و روش های مقابله با آنها پرداختند.

فراخوان پژوهشی برای بررسی میدانی شبکه ملی اطلاعات

شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام نیاز پژوهشی خود در سامانه «عرضه و تقاضای پژوهش»، انجام پژوهش و بررسی میدانی درخصوص لایه هسته شبکه ملی اطلاعات را به پژوهشگران سپرد.

به گزارش «ایران»، سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) راه اندازی شده است، امکان پیوند میان پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی با نیازهای پژوهشی سازمان ها را دنبال می کند؛ براین اساس درخواست کنندگان و عرضه کنندگان پژوهش کشور می توانند با هدف افزایش بهره وری ملی و شبکه سازی میان نیازها و پژوهش ها، باهم ارتباط برقرار کنند.