آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۱
شهرستان ها
۷

تمامی روستاهای بالای 10 خانوار یزدی برق دار شدند

بیش از 99 درصد از روستاهای استان یزد دارای برق هستند و هیچ روستای بالای 10 خانوار استان فاقد برق نیست.

یزد- خبرنگار کیهان: مدیر عامل توزیع برق استان با اعلام این خبر گفت: 973 روستا در استان وجود دارد که 922 مورد از آنها از نعمت برق برخوردارند و مابقی نیز عموما زیر 10 خانوار یا به صورت فصلی در آنها اقامت وجود دارد.

«محمدرضا صحنی» در جمع خبرنگاران از بهره برداری 73 طرح برق رسانی استان در این ایام دهه فجر با سرمایه گذاری 149 میلیارد و 679 میلیون ریال خبر داد.

وی ادامه داد: پس از صنعت به ترتیب بخش های خانگی با 23 درصد، کشاورزی با 17 درصد، عمومی با شش درصد و تجاری با پنج درصد برق مصرف می کنند.

این مسئول در مورد نیروگاه های فتوولتاییک زیر 100 کیلو وات استان نیز گفت: در این بخش تاکنون 550 مجوز به ظرفیت 2600 کیلووات صادرشده و با 109 نیروگاه نیز قرارداد خرید تضمینی به ظرفیت 1310 کیلو وات منعقد شده است که البته از این تعداد 20 مورد به بهره برداری رسیده که با احتساب 140 نیروگاه یارانه ای مورد بهره برداری از قبل، مجموع این نیروگاه های فعال در استان به 160 مورد با ظرفیت تولید 720 کیلووات می رسد.

وی از انعقاد قراردادهایی برای نصب یکهزار نیروگاه در منازل مسکونی شهروندان و نیز کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش خبر داد و گفت: البته کمیته امداد استان به رغم پیگیری هایی که داشته ایم، در مقایسه با سایر استان ها مانند کرمان و فارس بسیار کند عمل کرده که مورد گلایه است.