آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۱
شهرستان ها
۷

نماینده ولی فقیه در استان: مهم ترین مسئله امروز خوزستان آب است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: در حال حاضر مهم ترین مسئله برای خوزستان مقدار آبی است که مردم این منطقه شرایط استفاده از آن را دارند.

اهواز - خبرنگار کیهان: آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در جلسه شورای اداری استان خوزستان با بیان اینکه خوزستان از دیرباز قطب کشاورزی کشور بوده تصریح کرد: در خوزستان به لحاظ اقلیم و شرایط نور و خاک و آب دو تا سه فصل امکان کشت وجود دارد.

وی بیان داشت: میزان کارآمدی آب خوزستان در خود استان دو تا سه برابر از مناطق دیگر است آیا عقلانی است که بازده این آب را نصف و یا ثلث کنیم؟

امام جمعه اهواز از حضور کمرنگ طرح های کشاورزی خوزستان در برنامه اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی کشور در حال تحول است و یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های کشاورزی تخصیص داده شد که 50 هزار طرح از سراسر کشور در سامانه مربوطه ثبت شده اما متاسفانه سهم خوزستان فقط 270 طرح است.

آیت الله جزایری علت این امر را عدم آگاهی مردم خوزستان عنوان کرد و افزود: اگر مشکل آب و ریزگردها در خوزستان حل نشود امنیت کشور به مخاطره می افتد.

آیت الله محسن حیدری اظهار کرد: به مسئولین محترم کشور به صورت جدی هشدار می دهیم که امنیت کشور را جدا از مسائل خوزستان نبینند.

وی افزود: جلگه خوزستان از منابع بی نظیری است که می تواند درصد قابل توجهی از نیاز کشور را تامین کند بنابراین اتخاذ سیاسی که با بهره برداری از این امتیاز مغایرت داشته باشد خیانت به کشور است.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: درخواست ما از رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور این است که تصمیم گیری های پیرامون خوزستان را در این شورا مطرح و خواسته به حق مردم را اجابت کنند.

آیت الله حیدری گفت: بحث حل مشکلات استان خوزستان جنبه استانی و بخش نگری ندارد بلکه مسایل خوزستان جنبه ملی دارد.