آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۱
اخبار کشور
۱۰

امام جمعه قم: ملت ایران 22 بهمن استکبار را شوکه خواهد کرد

امام جمعه قم گفت: روز 22 بهمن روز نشان دادن اقتدار ملت ایران در برابر مستکبرین و دنباله های آن خواهد بود.

قم- خبرنگار کیهان: آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: ملت ایران پس از سال ها مبارزه و تحمل رنج ها و مشقات گسترده زندان و تبعید، توانست رژیم فاسد و نوکر آمریکا و غرب را درهم بشکند و به استقلال و آزادی دست یابد.

وی اظهار داشت: رژیم گذشته سرتا پا مروج و مجری برنامه های ضد ملی و ضد دینی بود تا زمینه چپاول و استعمار کشور بیش از پیش فراهم گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دشمنی استکبار با ملت ایران، تصریح کرد: از همان آغاز انقلاب و پیش از پیروزی آن آمریکا به کمک رژیم طاغوت شتافت و هرچه در توانش بود، خرج حفظ رژیم دست نشانده خود کرد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب نیز آمریکا راه دشمنی با این نظام نوپا را در پیش گرفت و انواع توطئه ها را از کودتا و تحریم اقتصادی تا حمایت از گروهک های ضد انقلاب و راه اندازی جنگ علیه این ملت و کشور به کار گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیشرفت های مهم علمی و فناوری و نظامی و صنعتی و کشاورزی و... گفت: این پیشرفت ها با وجود شدیدترین تحریم ها بدست آمده لذا علت خشم و عصبانیت آنها همین گام های بزرگ نظام در عرصه های مختلف است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اقدام آمریکا علیه قدس به نفع رژیم صهیونیستی، گفت: این اقدام آمریکا با واکنش منفی کشورها مواجه شد. این نشان از انزوای آمریکا و تحقیر آن کشور است.

وی در ادامه توجه مسئولین را به حل مشکلات مردم خواستار شد و اظهار داشت: دشمن تلاش می کند ذهن مردم را منحرف بکند. یکی از راه های مقابله با دشمن، مقابله با فساد و تبعیض است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت راهپیمایی 22 بهمن ابراز داشت: ان شاءالله حضور گسترده مردم را شاهد خواهیم بود و دشمن از این حضور شوکه خواهد شد.