آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۱
صفحه آخر
۱۲

پارلمان اروپا: 120 میلیون اروپایی در فقر زندگی می کنند

پارلمان اروپا با اعلام وجود حدود 120 میلیون نفر فقیر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بر بیکاری گسترده جوانان و وجود 28 میلیون کودک نیازمند در کشورهای اروپایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پارلمان اروپا از وجود حدود 120 میلیون نفر فقیر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بیکاری گسترده جوانان و وجود 28 میلیون کودک در کشورهای اروپایی که خانواده های آنها نمی توانند نیازهای اساسی و اولیه آنها را تامین کنند، خبر داد و نسبت به خطر نابرابری اجتماعی در اتحادیه اروپا هشدار داد.

شماری از اعضای پارلمان اروپا هشدار دادند افزایش نابرابری اجتماعی در اتحادیه اروپا خطر فروپاشی این اتحادیه را بیشتر می کند. در بحث پارلمان اروپا در این خصوص تاکید شد، نابرابری اقتصادی و اجتماعی رو به افزایش است. گفته می شود اتحادیه اروپا ثروتمندترین منطقه در جهان است اما میلیون ها نفر در این اتحادیه در فقر زندگی می کنند و مورد بی توجهی هستند.

«اودو بولمان» نماینده آلمان در پارلمان اروپا گفت: در اتحادیه اروپا حدود 120 میلیون نفر فقیر هستند و 28میلیون کودک در خانواده هایی زندگی می کنند که نمی توانند نیازهای اساسی و اولیه آنها را تامین کنند.

جیپه کوفود نماینده دانمارک پس از آنکه تاکید کرد اتحادیه اروپا پس از بحران مالی سال 2008، حدود 653 میلیارد یورو برای نجات بانک ها هزینه کرد. آمارها نشان می دهد هم اکنون بیکاری گسترده ای در میان جوانان در چند کشور اتحادیه اروپا وجود دارد.