آرشیو دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دادستان تهران خبر داد: دستگیری چند فرد مرتبط با یک پرونده جاسوسی

دادستان تهران از شناسایی و دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی در قالب اجرای پروژه های علمی و محیط زیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در خصوص اقدامات متهمان پرونده گفت: این افراد در قالب اجرای پروژه های علمی و محیط زیستی نسبت به جمع آوری اطلاعات طبقه بندی کشور در حوزه های استراتژیک اقدام می کردند که با هوشیاری و رصد اطلاعاتی یکی از نهادهای امنیتی کشور، دستگیر و توسط دادستانی تهران بازداشت شده اند.

خودکشی یکی از متهمان

جعفری دولت آبادی همچنین در گفت و گو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا فرد بازداشتی که فعال محیط زیست بوده در زندان خودکشی کرده است و آیا ارتباطی با پرونده دستگیری جاسوسان دارد یا خیر، گفت: این فرد یکی از همان متهمان بوده است و با توجه به اینکه می دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.

احتمال بازداشت افراد جدید وجود دارد

رئیس دادگستری استان تهران نیز بازداشت برخی از فعالان محیط زیست به علت ارائه اطلاعات به بیگانگان را

تایید کرد.

غلامحسین اسماعیلی در واکنش به خبر بازداشت فعالان محیط زیست به ایلنا گفت: چون هنوز پرونده در مرحله اولیه تحقیقات است؛ اطلاع رسانی در این باره به زمانی که تحقیقات تکمیل شود موکول می شود.

اسماعیلی افزود: جمعی از کسانی که اطلاعاتی را جمع آوری کردند و به بیگانگان می دادند، شناسایی شدند و برخی ها دستگیر شدند و برخی ها هم ممکن است در آینده دستگیر شوند.

به گفته وی، پرونده در مرحله اولیه است و جزییات قابل بیان نیست.