آرشیو دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

توده هوای سرد به کشور وارد می شود: پیش بینی بارش برف و باران و وزش باد شدید در بخش های زیادی از کشور

سازمان هواشناسی کشور با پیش بینی تشدید بارش، وضع هوای مناطق متاثر از سامانه بارشی طی امروز و فردا را تشریح کرد.

بنا بر اعلام این سازمان، از بعد از ظهر امروز بارش برف و باران و وزش باد شدید در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، جنوب اردبیل، ارتفاعات استان های البرز، تهران و مازندران پیش بینی می شود.

فردا نیز، بارش برف و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، نیمه شمالی و شرقی زنجان، ارتفاعات سمنان، شرق و شمال لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری و بارش باران و برف در دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز و تهران، بارش باران و برف و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در کرمانشاه، مرکز و جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، ایلام و بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان و مازندران انتظار می رود.

در این مدت در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده و نیز محورهای تهران به شمال بویژه در محورهای چالوس و هراز لغزندگی جاده ها و به علت مه آلودگی و کولاک برف کاهش دید و اختلال در تردد پیش بینی می شود. از اینرو توصیه می شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به عمل آید. همچنین به مسافرین، استفاده از زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و ایمنی هنگام تردد در جاده های کوهستانی و مناطق سردسیر توصیه می شود.

نفوذ توده هوای سرد به کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور نیز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور به تسنیم گفت: بارش ها در روز چهارشنبه نیز تداوم می یابد اما تمرکز بارش ها بر روی سواحل شمالی و بخش های شرقی کشور خواهد بود.

احد وظیفه افزود: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد نفوذ توده هوای سرد به کشور خواهیم بود که پیامد آن کاهش دما در نوار شمالی و تشدید بارش در استان های ساحلی خزر و خراسان شمالی است.وظیفه همچنین با اشاره به وزش باد شدید طی امروز ادامه داد: در روز چهارشنبه نیز وزش باد شدید غالب نقاط کشور را در بر می گیرد که باید نکات ضروری مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، سامانه بارشی جدید روز پنجشنبه از شمال شرقی کشور خارج می شود.