آرشیو دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آتش سوزی گسترده در بازار تهران مهار شد

سخنگوی آتش نشانی تهران از وقوع حریق گسترده در یک پاساژ سه طبقه در بازار تهران خبر داد.

جلال ملکی به تسنیم گفت: ساعت 1:28 بامداد دیروز آتش سوزی در یک پاساژ در محدوده بازار تهران، خیابان 15 خرداد، ابتدای بازار حمام چال به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش نشانان 7 ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب از شهرداری منطقه 12 به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: نخستین ایستگاه آتش نشانی در مدت زمان کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسید و علیرغم باریک بودن معابر بازار آتش نشانان با تمامی مشکلات، خود را به محل حادثه رساندند.

وی خاطرنشان کرد: در محل مشاهده شد یک پاساژ قدیمی سه طبقه با دو طبقه زیرزمین که به گفته مالکان و کسبه بیش از 100 باب مغازه و انبار با متراژهای مختلف در آن وجود داشت دچار حریق شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه تعدادی از این واحدها مغازه و مابقی انبار بود و در زمینه نگهداری پارچه و پوشاک فعالیت می کردند، گفت: حجم البسه در انبارها بسیار زیاد و در برخی انبارها تا زیر سقف پوشیده شده بود.

ملکی افزود: زمانیکه آتش نشانان به محل رسیدند تقریبا تمامی سه طبقه شعله ور بود و شعله های آتش به ارتفاع چندین متر به بیرون زبانه می کشید و در حال سرایت به پاساژهای اطراف بود. آتش نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند و با توجه به اینکه نردبان هیدرولیکی قادر به ورود به معابر بازار نبود، نیروها با استفاده از نردبان های دستی خود را به طبقات دوم و سوم رسانده و از تمامی جهات آتش را تحت کنترل خود درآوردند.

وی با بیان اینکه با عملیات خوب آتش نشانان از سرایت آتش به سایر قسمت ها و پاساژهای مجاور جلوگیری شد، گفت: آتش نشانان حتی مجبور شدند بخشی از سقف ها را که شیروانی بود، برش داده تا از عدم وجود شعله های پنهان اطمینان حاصل پیدا کنند.

سخنگوی آتش نشانی تهران اظهارداشت: سه کارگر که به عنوان نگهبان در محل حادثه حضور داشتند با کمک آتش نشانان به سلامت از پاساژ خارج شدند و در نهایت عملیات آتش نشانان پس از لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه در ساعت 10 صبح دیروز پایان یافت.