آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۰
سیاسی
۲

10 نفر از بازداشت شدگان به منافقین و 5 نفر به سلطنت طلبان وصل هستند

احمد خاتمی: نگفتم اغتشاشگران را بکشید

سید احمد خاتمی با تاکید مجدد بر اینکه حکم فقه درباره «باغیان» اعدام است، تصریح کرد: من نگفتم اغتشاشگران را بکشید.

به گزارش مهر، وی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای صفادشت گفت: اگر علیه اغتشاشگران حرف بزنیم، می گویند این دسته جناحی هستند و تا درباره ولایت سخن بگوییم می گویند، جناحی، افراطی و تند هستید. وی با اشاره به اعتراض های اخیر ادامه داد: مردم کسانی نیستند که شعار دادند «نه غزه؛ نه لبنان؛ جانم فدای ایران» چرا که آنان دروغ می گفتند و وقت حادثه فرار می کردند و جان فدای ایران نمی کردند. اینها مردم نیستند. باید حرف این دروغگوها را شنید یا حرف جمعیت 20 میلیون نفری در راهپیمایی 22 بهمن را شنید و مشکلات آنان را حل کرد؟ خاتمی گفت: به ما می گویند که سردسته اغتشاشگران را دستگیر کرده اند، 10 نفر به منافقین و 5 نفر به سلطنت طلبان وصل هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شایعه کردند، به دلیل اینکه ائمه جمعه جناحی صحبت می کنند، نمازهای جمعه خلوت شده است، گفت: مصلای تهران پر از جمعیت شده، این تهمت است؛ ائمه جمعه ولایی صحبت می کنند نه جناحی. وی ادامه داد: همین نماز جمعه ای ها کمربند ایمنی شهرهای کشور هستند؛ افرادی که در راهپیمایی های 13 و

14 دی آمده و مقابل فتنه ایستادند و اغتشاشات را خاموش کردند همین نماز جمعه ای ها بودند، اینقدر نماز جمعه را نکوبید. خاتمی ادامه داد: ممکن است، برخی از نمازهای جمعه خلوت تر هم شده باشد، اما اینکه بگوییم نماز جمعه خلوت شده باشد، چنین نیست؛ حداقل نماز جمعه تهران که بنده خطیب آن هستم می بینم جمعیت عظیم حاضر می شوند، نمازهای جمعه دیگر هم همین طور است. خاتمی با بیان اینکه برخی در اغتشاشات اخیر بازی خورده و تحت تاثیر احساسات قرار گرفتند، تاکید کرد: گفتند با رافت با اغتشاشگران رفتار شود، اما آنها را متنبه کنید، طوری نباشد که نازشان کنید، به آنها بفهمانید که سیاهی لشکر اغتشاشگران شدن گناه دارد و معصیت است، بیدارشان کنید، تعهد بگیرید و آزادشان کنید.

وی افزود: اما با سران اغتشاش که آدم کشتند، غارتگری کردند یاغی هستند و حکم یاغی در فقه شیعه و اهل سنت اعدام است، این عین فقه است و بنده از گفتن آن باکی ندارم، اما روزنامه ای که سابقه اهانت به پیامبران و اهل بیت را دارد، تیتر زد خاتمی گفته اغتشاشگران را بکشید؛ من کی گفتم اغتشاشگران را بکشید.