آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۷
اخبار کشور
۱۰

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی تشریح کرد: ماجرای کشف «بمب تایمری» داخل هواپیمای مسافربری در سال 88 توسط سپاه

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی ماجرای بمب گذاری در یک هواپیما در سال 88 و کشف آن توسط سپاه را تشریح کرد.

سردار صفرعلی موسوی، فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: درخواست هایی برای آموزش امنیت پرواز به نیروهای کشورهای خارحی بوده و آموزش هایی هم به آنها داده شده است.

وی گفت: در سال 88 در پروازی بمبی جاسازی شده بود که کشف شد و موضوع جمع شد. به هر حال این رخنه و نفوذ انجام شد و حتما نباید از زیر دست نیروهای امنیتی عبور کنند. در این موضوعات وزارت اطلاعات ورود می کند و صریح آمده است که وزارت اطلاعات ورود پیدا کند. مسافرین بازرسی شدند ولی مشخص نشد کار چه کسی بوده است. این بمب دست ساز بود و تایمر داشت و وقتی هواپیما را بازرسی کردیم متوجه وجود آن شدیم.

سردار موسوی خاطرنشان کرد: درست زمانی که ما درگیر جنگ بودیم و در کردستان با گروهک ها و در داخل کشور هم ضد انقلاب مشکلاتی ایجاد کرده بود و مباحث سیاسی هم در داخل کشور وجود داشت، دشمن جبهه جدیدی روبروی ما باز کرد که در سال های 62 و 63 ما هواپیماربایی داشتیم و این امر نشان دهنده هرج و مرج در کشور بود و نبود امنیت باعث می شد سرمایه گذاری هم در کشور انجام نشود.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی افزود: هیچ کس باورش نمی شد در آن موقعیت حضرت امام، سپاه را که هم در جبهه جنوب و در داخل با ضد انقلاب درگیر است، مسئول این کار کنند و اصرار هم کنند که سپاه سریع در فرودگاه مستقر شود. شاید در همان روز اول صدور این فرمان 2 بار به فرمانده کل سپاه تاکید کردند که سپاه در فرودگاه مستقر شود و حتی پیگیری هم کردند که چه شد؟ سپاه مستقر شد؟

وی بیان داشت: از آن موقع هم که سپاه در فرودگاه مستقر شد، این ماموریت را صد در صد موفقیت آمیز انجام داده است و از سال 63 با فرمان امام و بعد از آن هم با دستور رهبر انقلاب این ماموریت را ادامه می دهیم.