آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

احتمال لغو طرح جدید ترافیک 97

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران از احتمال لغو طرح جدید ترافیک 97 تهران خبر داد.

غلامحسین آرام به تسنیم گفت: برخی از بندهای طرح جدید ترافیک 97 مغایر با قانون بوده است که مغایرت های قانونی را به شورای شهر ارسال کرده ایم.

آرام افزود: اگر شورای شهر ایرادات قانونی ارائه شده را پس از رسیدگی، تصحیح کند احتمال اجرای طرح وجود دارد اما اگر ایرادات مورد قبول قرار نگیرد و شورای شهر به اجرای طرح اصرار داشته باشد این طرح به شورای حل اختلاف ارسال می شود.وی ادامه داد: شورای شهر تهران10 روز فرصت دارد تا در مورد ایرادات بندهای این طرح نظر خود را اعلام کند و اگر در این فرصت نظری از سوی شورای شهر اعلام نشود، طرح ترافیک 97 باطل خواهد شد. در صورت باطل شدن طرح ترافیک 97، طرح قدیمی به اجرا در می آید.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران درباره بندهایی که مورد اعتراض فرمانداری واقع شده است، گفت: حدود پنج بند مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفت که یکی از آنها مربوط به دریافت عوارض ها است. در طرح جدید فردی که دارای پلاک خودروی زوج است و منزل وی نیز در محدوده زوج و فرد قرار دارد باید عوارض ریالی پرداخت کند در صورتی که این خودرو در طرح قدیمی باید به صورت رایگان تردد می کرد و عوارض ریالی را نمی پرداخت.

آرام درباره زمزمه هایی مبنی بر پیشنهاد شورای شهر تهران در افزایش قیمت بلیط متروی حمل ونقل عمومی اظهار داشت: هنوز در مورد افزایش قیمت مترو و حمل ونقل عمومی هیچ پیشنهادی برای فرمانداری تهران ارسال نشده است.