آرشیو دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۰۳۱
جامعه
۱۳
امداد رسانی

مسوول اردوگاه کوهنوردی شهید مطهری دنا یاسوج: امکان صعود نیست

گروه اجتماعی| منوچهر محمد حسینی، از کوهنوردان پیشکسوت یاسوج و مسوول اردوگاه کوهنوردی شهید مطهری دنا درگفت وگو با «اعتماد» درخصوص وضعیت صعود در رشته کوه های دنا گفت: این کوه و قسمتی که محدوده پیش بینی شده برای سقوط هواپیماست، از لحاظ کوهنوردی منطقه سختی است. گرچه تاکنون کوهنوردان زیادی به آن صعود کرده اند.

وی همچنین ادامه داد: اما در شرایط کنونی و با وجود بوران و کولاک منطقه، صعود به این کوه واقعا اگر غیرممکن نباشد، بسیار مشکل است.

این کوهنورد قدیمی با ذکر اینکه ارتفاع عمودی منطقه احتمالی سقوط هواپیما با زمین 3تا 4 کیلومتر است در مورد اقدامات صورت گرفته برای اعزام تیم های کوهنوردی به منطقه گفت: تیم های زیادی از هیات کوهنوردی، هلال احمر و... و از شهرهای مختلفی چون اصفهان، یاسوج ودیگر شهرها به منطقه اعزام شده اند ولی مشکل اینجاست که به خاطر شرایط بد جوی به این کوهنوردان اجازه صعود داده نشده است.

محمد حسینی با ذکر اینکه از این اردوگاه نیز یک تیم زبده 10 نفره از بهترین یخ نوردان یاسوجی به منطقه اعزام شده اند، گفت: ولی آنها نیز اجازه ورود به محدوده عملیاتی را پیدا نکرده اند و همچنان در پایین کوه مستقر هستند. به گفته وی، تا زمان روشن شدن مجدد هوا و همچنین بهتر شدن شرایط جوی امکان صعود و جست وجوی تیم های کوهنوردی وجود ندارد و چاره ای جز انتظار نیست.