آرشیو دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۸
صفحه آخر
۱۲

رژیم آل خلیفه با گازهای سمی و تفنگ ساچمه ای به جان تظاهرکنندگان افتاد

نظامیان آل خلیفه تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین را با شلیک گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی به خشونت کشانده و تعداد زیادی را مجروح و بازداشت کردند.

اعتراضات بحرینی ها علیه رژیم آل خلیفه در هفتمین سالگرد انقلاب چهاردهم فوریه همچنان ادامه دارد و نیروهای رژیم آل خلیفه نیز کما فی السابق با استفاده از گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی، تظاهرات مردم مظلوم این کشور شیعه را سرکوب می کنند.

مردم بحرین روز شنبه و در سومین روز از برگزاری مراسم سالگرد انقلاب چهاردهم فوریه در مناطق مختلف به خیابان ها آمده بودند و در حالی که تصاویری از شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در دست داشتند شعارهایی علیه پادشاه بحرین سر داده و خواستار حاکم شدن قانون، پایان محاصره خانه شیخ عیسی قاسم و نیز آزادی همه زندانیان به خصوص رهبران مخالفان شدند.

مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تاکید بر دفاع و حمایت از قدس اشغالی به عنوان پایتخت فلسطین و نیز تاکید بر ضرورت خروج اشغالگران سعودی از بحرین از دیگر خواسته های تظاهرکنندگان علیه رژیم آل خلیفه بود. آنها همچنین سیاست های دوگانه را که آمریکا و انگلیس در منطقه اجرا می کنند، محکوم کردند. آل خلیفه با پشتیبانی این دو کشور 7 سال است که در حال سرکوب مردم بحرین هستند.

در همین رابطه خبر رسیده که، سازمان عفو بین الملل مجددا از پادشاه بحرین خواسته اقدامات سرکوبگرانه را علیه فعالان حقوقی متوقف کند.گزارشگر این سازمان با تایید اخبار مربوط به سرکوب معترضان اظهار داشته، «اعتراضات مردم بحرین با درگیری هایی بین آنها و نیروهای امنیتی همراه بود اما عناصر حاکم با وجود استفاده از انواع شیوه های سرکوبگرانه از جمله استفاده از گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی، نتوانستند مردم معترض را بترسانند. شماری از جوانان معترض با بستن خیابان ها و اجرای برخی اقدامات مبتنی بر نافرمانی مدنی، توانستند حضور خود را در صحنه نشان دهند.» سازمان عفو بین الملل همچنان به انتقاد از رژیم آل خلیفه به سبب سرکوب مدافعان از حقوق بشر به خصوص نبیل رجب فعال بحرینی حقوق بشر ادامه می دهد و بر همین اساس از حمد بن عیسی پادشاه این کشور خواست به سرکوب ها پایان دهد.