آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۳
جهان
۲۰

پارلمان رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون لغو اقامت فلسطینی ها را تایید کرد

گروه جهان/ کمیته وزارتی پارلمان رژیم صهیونیستی پیش نویس قانونی را تصویب کرد که در صورت اثبات مشارکت مقیمان دائم، مهاجران و مردم قدس و بلندی های جولان در حمله به این رژیم، اقامت آنها لغو شده و در پی آن پلیس حق خواهد داشت تا ساکنان فلسطینی را از سرزمین های اشغالی اخراج کند. این پارلمان همچنین پیش نویس جدید قانون منع پخش اذان را برای بررسی بیشتر دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «معا» فلسطین، این پیش نویس که حملات نیروهای مقاومت را اقدامات تروریستی خوانده، تاکید می کند: «در صورت اثبات مشارکت مقیمان دائم، مهاجران و مردم قدس و بلندی های جولان در اقدامات تروریستی، اسرائیل قادر خواهد بود تا ساکنان فلسطینی را از اراضی اشغالی بیرون کند.» طبق این پیش نویس تصویب شده، اگر مشخص شود این فرد نمی تواند به مجوزی برای اقامت دائم در کشور دیگری دست یابد، وزیر داخلی باید مکان جایگزینی را به این شخص معرفی کند. این اقدام پارلمان صهیونیستی به موازات پیش نویس قانون ویژه ای به تصویب می رسد که اوهانا لیکود، عضو پارلمان رژیم صهیونیستی ارائه کرد. نگارش این پیش نویس در واکنش به حکم دادگاه عالی در سپتامبر گذشته انجام می شود که در پی آن حکم سلب اقامت 4 فلسطینی در قدس شرقی لغو شد.

در همین حال رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های سختگیرانه علیه مردم فلسطین، پیش نویس جدید قانون منع پخش اذان را به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، ماموران پلیس رژیم صهیونیستی در راستای اجرای این پیش نویس تازه به مساجدی که صدای اذان پخش می کنند یورش برده، بلندگوهای آنها را مصادره کرده و همچنین آنها را به مبلغ 10 هزار شیکل، جریمه خواهند کرد. شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین ارتباط اعلام کرد کمیته ای متشکل از «اردان» وزیر امنیت داخلی و «الیکن» وزیر محیط زیست این رژیم، این طرح را بررسی خواهند کرد. چنانچه این پیش نویس تصویب شود، پخش اذان از بلندگوهای 500 باب مسجد در سرزمین های اشغالی فلسطین به بهانه ایجاد ناراحتی برای هزاران صهیونیست و حفظ کیفیت محیط زیست ممنوع می شود.