آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۳
جهان
۲۰

خاورمیانه

< روز عید> نتانیاهو درپی امضای قرارداد گازی با مصر

هنوز مدت زیادی از سخنرانی رئیس جمهوری امریکا که قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و به دنبال آن کشورهای عربی خشمگین از این تصمیم به فلسطینی ها قول حمایت و همراهی دادند، نگذشته است. اما همین مدت کوتاه هم کافی بوده تا خشم و کینه آنها از رژیم اشغالگر به ورطه فراموشی سپرده شود و همکاری و دوستی جای آن را بگیرد. به گزارش «ایران» به نقل از خبرگزاری الجزیره، شرکت دلک دریلینگ اسرائیلی اعلام کرده که با مصر قراردادی به ارزش 15 میلیارد دلار بسته تا بزرگ ترین صادرات گاز در تاریخ اتفاق بیفتد. به موجب آن، شرکت دلفینس مصری طی دوره ای 10 ساله، 64 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از اسرائیل خواهد خرید. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل این قرارداد را تاریخی دانست و گفت: «با این توافق، میلیاردها دلار وارد خزانه دولت خواهد شد. با وجود اینکه بسیاری به پروژه گازی خوشبین نبودند، اما ما آن را تصویب کردیم؛ زیرا می دانستیم امنیت، اقتصاد و روابط منطقه ای ما را تقویت می کند و موقعیت اسرائیلی ها را بهتر می کند. امروز، روز عید ماست.»

تایید حکم انحلال جمعیت الوفاق در دادگاه تجدید نظر بحرین

دادگاه تجدیدنظر بحرین درخواست فرجام خواهی جمعیت الوفاق را نپذیرفت و رای به انحلال و تسویه دارایی های این حزب سیاسی بحرین داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مرآه البحرین، دادگاه اداری بحرین 25 خرداد سال 1395 دستور توقف فعالیت های جمعیت الوفاق و بسته شدن تمامی ساختمان های این جمعیت را که بزرگترین گروه معارض سیاسی در این کشور به شمار می رود، صادر کرد. دادگاه تجدیدنظر بحرین همچنین ششمین جلسه دادگاه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را یک بار دیگر به تعویق انداخت و به 10 اسفند موکول کرد. پنجمین جلسه محاکمه علی سلمان به بهانه همکاری با قطر و جاسوسی 5 بهمن ماه برگزار شد. شیخ علی سلمان به دنبال انقلاب 14 فوریه بحرین، سه سال پیش بازداشت و به تحمل 4 سال حبس محکوم شد. او در آخرین جلسه دادگاه خود خطاب به قاضی گفته بود، صدای ضبط شده از مکالمات بین من و وزیر خارجه سابق قطر (که دادگاه به آنها استناد کرده) کامل نیست و قسمت هایی از آن حذف شده است.