آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۳
حوادث
۱۸

جست و جوی هوایی و دریایی برای یافتن صیادان گمشده

گروه حوادث/ تجسس های هوایی و دریایی برای به دست آوردن ردی از سه مرد جوان که برای صید ماهی های استخوانی به دریا رفته بودند، همچنان ادامه دارد.

این سه صیاد جوان که جابر کاویانی از روستای تلنار، مهدی هنرورنیا از روستای میانملک و علی مسلمی ازاهالی روستای پطرود هستند، بدون داشتن مجوز با قایق موتوری برای صید ماهی استخوانی وارد دریای منطقه «چپکرود» شهرستان جویبار شدند که هنوز به ساحل بازنگشتند.

این سه مرد شامگاه روز یکشنبه 29 بهمن 96 وارد آب های ساحلی «چپکرود» جویبار شدند ولی خبری از آنها به دست نیامده است.سید حسین سلیلی- رئیس اداره شیلات شهرستان جویبار- در این باره به خبرنگار ما گفت: «وقتی خبری از بازگشت سه صیاد جوان نشد خانواده های آنها این موضوع را به ما اطلاع دادند بنابراین با همکاری نیروهای شیلات، دریابانی، هلال احمر و شرکت نفت به وسیله قایق موتوری و بالگرد در حال گشتزنی هستیم.»وی افزود: تا روز سه شنبه هیچ اثری از این سه صیاد پیدا نشده است و نیروهای امدادی هم اکنون درتلاش برای پیدا کردن آنان هستند. فقیه -بخشدار گیلخواران- نیز گفت: با وجود نامساعد بودن هوا، طی هماهنگی های انجام شده با دستگاه های مختلف، جست و جوها برای یافتن این افراد همچنان ادامه دارد و یک دستگاه بالگرد هلال احمر استان نیز مشغول جست و جوی هوایی هستند.بستگان یکی ازصیادان ناپدید شده نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: ساعت 18 روز یکشنبه بود که این سه نفر برای صید وارد دریا شدند. حدود 4 ساعت بعد از رفتن آنها بود که تلفن های همراهشان از دسترس خارج شد.بلافاصله ماجرا را به مسئولان اطلاع دادیم. از آن زمان تاکنون عملیات گشتزنی های متعدد در عمق 200 تا هزار متری دریا انجام گرفته اما هنوز خبری به دست نیامده است.