آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۳
اقتصادی
۶

گزیده

کاهش 40 درصدی تعرفه واردات تخم مرغ و پودر آن

مدیرکل دفتر طیور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان و متعادل نگه داشتن قیمت تخم مرغ مصرفی مردم در ایام نوروز، تعرفه واردات تخم مرغ و پودر تخم مرغ از 45درصد به 5 درصد کاهش یافت. «حبیب امینی» افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش مصرف شیرینی و شکلات در کشور برای متعادل نگه داشتن قیمت تخم مرغ مصرفی در بازار تصمیم گرفتیم تخم مرغ مصرفی صنایع تبدیلی و شیرینی پزی ها را از تخم مرغ مصرفی مردم جدا کنیم.

افزایش 46 درصدی دارایی سرمایه گذاران خارجی در بورس

ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران که تعداد آنها از یک هزار کد معاملاتی عبور کرده است، تا پایان دی ماه امسال 46درصد افزایش یافت. به گزارش ایرنا، اکنون سرمایه گذارانی از امریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوئیس، سوئد، لهستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، کانادا، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان، جزایر ویرجین، نیجریه و افغانستان در بازار سرمایه ایران فعال هستند.

صادرات 7.5 میلیارد دلار محصولات معدنی

بر اساس آمار گمرک در مدت 10ماهه سال 96 به میزان 7 میلیارد و 587 میلیون دلار محصولات معدن و صنایع معدنی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه 4.6درصد رشد دارد و 20.5 درصد از ارزش کل صادرات را در این مدت به خود اختصاص داد. حجم صادرات صورت گرفته محصولات معدن و صنایع معدنی در مدت یاد شده به میزان 53 میلیون و 337 هزار و 903 تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال افت 1.3 درصدی دارد.