آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۹
صفحه آخر
۱۲

از سوی سیدحسن نصرالله: لیست حزب الله لبنان برای انتخابات پارلمانی منتشر شد

با نزدیک شدن به زمان انتخابات حساس و مهم پارلمانی لبنان، سید حسن نصرالله در یک نطق تلویزیونی اسامی برخی نامزدهای این حزب را معرفی کرد.

سرویس خارجی-

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است 16 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود. با توجه به وجود فرقه ها، احزاب و طایفه های مختلف در لبنان که همگی از کاندیداهای خود حمایت می کنند، دبیرکل حزب الله لبنان هم دوشنبه شب در نطقی تلویزیونی اسامی برخی نامزدهای حزب الله و گروه های همپیمان آن را اعلام کرد.

سید حسن نصرالله گفت: «ما به برخی از امور از جمله انتخابات پارلمانی در دوره های سابق توجه داشته‎ایم و تعدادی از نمایندگان و وزرا از حزب الله هستند... طی چهار سال آینده وزارتخانه و پارلمان را از هم جدا خواهیم کرد تا مسئولیت ها تقسیم شود و بار مسئولیت روی دوش برادران خود کم کنیم.»

تحلیلگران با توجه به اختلافات فرقه ای و طایفه ای که همیشه لبنان از آن رنج برده است معتقدند سیاست های منطقی حزب الله موجب شده اختلافات کنار گذاشته شود و روند سیاسی انتخابات در این کشور به حالت عادی باز گردد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش افزود: «محمد فنیش» وزیر کنونی ورزش و جوانان در کابینه آینده لبنان نیز حضور خواهد داشت به همین علت جزو نامزدهای حزب الله در انتخابات پارلمانی نخواهد بود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به سنگین بودن مسئولیت وزارت و سنگین بودن مسئولیت نمایندگی پارلمان تاکید کرد: «ما ترجیح می دهیم این دو مسئولیت را از یکدیگر جدا کنیم تا کسی که وزیر هست، دیگر نماینده پارلمان نباشد...«حسین موسوی» نماینده پارلمان لبنان ترجیح داده دیگر نماینده نباشد و به مسائل مربوط به حزب الله رسیدگی کند... انتخابات پارلمانی اقدام سیاسی است و حزب الله به نمایندگی از بسیاری از خانواده ها، نامزدهای شایسته خود را انتخاب می کند.»

به گفته دبیرکل حزب الله صدها میلیون دلار برای تخریب چهره این جنبش و همچنین کاندیداهای آن هزینه شده است. سید حسن نصرالله تاکید کرد شعار انتخاباتی حزب الله در انتخابات آینده «نحمی و نبنی» انتخاب شده که به معنای «دفاع می کنیم و می سازیم» است.