آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۹۱۶۱
ورزش
۱۱

خبر

پیگیری سکاندار ورزش

وزیر ورزش به موضوع قطع شدن بودجه کمیته ملی پارالمپیک واکنش نشان داد. درفاصله کمتر از یک ماه تا پایان سال کمیته ملی پارالمپیک همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند؛ مشکلاتی که ازمهر ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، چرا که دیوان محاسبات به بهانه نداشتن اساسنامه، جلوی پرداخت بودجه کمیته پارالمپیک را گرفت.این کمیته درطول هفته های اخیربا نهادها وافراد مختلف جلسه داشته تا شاید این روند بی پولی به پایان برسد. یکی از این افراد وزیر ورزش است. سلطانی فردرجلسه ستاد عالی بازی های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد واعلام کرد که شخصا این موضوع را ازطریق مراجع مختلف پیگیری می کند تا به نتیجه برسد.

هشدار فیفا به عربستان

اینفانتینوهشدار داده در صورت دخالت های سیاسی عربستان آنها را از جام جهانی بعدی محروم می کند. رئیس فیفا بعد از انتخابش در این پست قول داد که به شدت با فساد و دخالت سیاست در فوتبال مبارزه خواهد کرد و در این مدتی که براین مسند بوده همین مسئله را تا حد زیادی رعایت کرده است.چند روزنامه اسپانیایی اعلام کرده اند که اینفانتینو قصد دارد به دلیل دخالت های سیاسی عربستان، آنها را از حضور در جام جهانی بعدی محروم کند و کاملا دراین قضیه جدی است و اگر شرایط تغییر نکند آن را عملی خواهد کرد. عربستان پس از 12 سال دوباره به جام جهانی برگشته اما به خاطر تصمیمات سیاسیون این کشور ممکن است خیلی زود رویای حضوردراین رقابت ها برایشان بر باد رفته و شانس حضور در قطر 2022 را از دست بدهند.

جشن بدرقه ملی پوشان

شاگردان کی روش بعد از دیدار دوستانه با ازبکستان، با هواداران وداع می کنند. تیم ملی تا جام جهانی هشت دیدار دوستانه برگزار می کند که دو دیدار تدارکاتی با سوریه و ازبکستان دراردیبهشت ماه و در تهران برگزار می شود و بعد از آن تیم ملی تهران را برای برگزاری اردو و بازی تدارکاتی با ترکیه، یونان ولیتوانی ترک می کند.طبق هماهنگی های انجام شده، تیم ملی 28 اردیبهشت با ازبکستان درآزادی دیدارمی کند و بعد از بازی ملی پوشان با هواداران حاضردرورزشگاه خداحافظی می کنند و برای حضوردرجام جهانی بدرقه می شوند.

تیم ملی جودو درآلمان

تیم ملی جودو کشورمان برای حضور در رقابت های گرندپری به آلمان رفتند.دراین مسابقات که از فردا برگزار می شود. 500 جودوکار از 71 کشور حضور دارند.