آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۱
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* فرهاد هژیر از بسکتبالیست های قدیمی ایران درگذشت. این پیشکسوت بسکتبال ایران در دهه شصت در تیم ملی بسکتبال ایران عضویت داشت و در سال های اخیر نیز در کرمانشاه فعالیت خود را ادامه می داد که چهارشنبه شب گذشته دارفانی را وداع گفت.هژیر دکترای تربیت بدنی داشت و از گذشته تاکنون پایه گذار مباحث و مطالب علمی ورزشی بود. او علاوه بر تالیف، در حوزه ورزش و روانشناسی نیز کتاب هایی ترجمه کرده است. سرویس ورزشی روزنامه کیهان درگذشت این پیشکسوت بسکتبال را به خانواده او و جامعه ورزش ایران تسلیت می گوید.

* با توجه به نا تمام ماندن دستورات جلسه هفته گذشته پنجمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک امروز از ساعت 10 تا 12 برگزار می شود.با توجه به نزدیکی بازی های آسیایی 2018 اعضای هیئت اجرایی درخصوص تخصیص بودجه و همین طور رشته های اعزامی صحبت هایی را داشتند. در نشست ستاد عالی بازی های آسیایی نیز در این خصوص صحبت های لازم صورت گرفت و روسای برخی فدراسیون ها با حضور در وزارت ورزش برنامه های خود را ارائه کردند.

* رقابت های جودو گرنداسلم دوسلدورف در آلمان در حالی قرعه کشی شد که محمد بریمانلو در وزن 73 کیلوگرم در صورت برتری مقابل حریف آمریکایی باید به مصاف جودوکار اسرائیلی برود. دومین مرحله رقابت های جودو گرند اسلم در سال 2018 با حضور 446 جودوکار از 65 کشور به میزبانی شهر دوسلدورف کشور آلمان برگزار می شود و 3 نماینده کشورمان با انجام آیین قرعه کشی این رقابتها حریفان خود را شناختند. در جدول 44 نفری وزن منهای 73کیلوگرم، محمد محمدی بریمانلو در گام نخست باید به مصاف دالپوپولو از آمریکا برود. بریمانلو در صورت برتری در این مبارزه باید به مصاف داتبال از اسرائیل برود که با این حساب احتمال انصراف بریمانلو از این رقابت ها یا باخت عمدی مقابل حریف آمریکایی حتمی است. سعید ملایی نیز در جدول منهای 81کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست برابر برنده پیکار لهستان و آذربایجان به میدان می رود، در این جدول 49 جودوکار حضور دارند. در جدول 32 نفری وزن به اضافه 100 کیلوگرم، سعید محجوب در گام نخست برابر نایب قهرمان المپیک ریو از ژاپن به میدان می رود و در صورت پیروزی به مصاف برنده اتریش و یونان می رود.