آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۴۲۷۴
خودرو
۱۶

جهان خودرو

نمایشگاه برقی های رنو در سوئد

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی رنو نخستین نمایشگاه خودروهای تمام برقی خود را در سوئد افتتاح خواهد کرد. به گزارش اتوموتیو نیوز در این مرکز ثبت سفارش خریداران و ارائه مشاوره تخصصی به آنان انجام خواهد شد و مشتریان می توانند به طور آزمایشی خودروهای موجود را نیز برانند.

در این نمایشگاه اطلاعات مربوط به تسهیلات دولتی خرید خودروهای برقی، معافیت های مالیاتی و امکانات ویژه دارندگان خودروهای برقی، جایگاه های شارژ در هر منطقه و قوانین و خدمات اشتراک خودرو نیز در اختیار مراجعان قرار می گیرد. بنا براعلام شرکت رنو، سوئد از آن رو برای احداث نخستین نمایشگاه تخصصی خودروهای برقی انتخاب شده است که دولت این کشور از رواج خودروهای برقی حمایت می کند و تسهیلات 40 هزار کرونی (4 هزار یورویی) برای خریداران این خودروها در نظر گرفته است. در سال گذشته میلادی فروش خودروهای برقی در اروپا با رشد 46 درصدی به 132 هزار دستگاه رسید.

کوپرا برندی مستقل شد

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی سئات اسپانیا اعلام کرد کوپرا از این پس به عنوان یک برند مستقل تولید خودرو فعالیت خواهد کرد.

به گزارش اتوموتیو نیوز سری خودروهای کوپرا که تولیدات اسپرت سئات را در بر می گرفت و علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان به خود جلب کرده بود، از این پس همچون یک برند زیرمجموعه شرکت خودروسازی سئات در نظر گرفته خواهد شد. نشان تجاری کوپرا چند هفته قبل رونمایی شده بود. مدیر بازاریابی و فروش برند کوپرا اعلام کرده است: «قصد داریم ظرف مدت 4 تا 5 سال فروش کوپرا را دو برابر کنیم.» کوپرا به تازگی مدل مفهومی ایبیزا و نسخه جدیدی از خودروی شاسی بلند آتکا را هم رونمایی کرده است. این خودروهای پر قدرت رقیبی برای فورد فیستا و محصولات پرطرفدار رنو خواهند بود. احتمال می رود کوپرا ساخت خودروهای تمام برقی را هم پیش از برند مادرش سئات آغاز کند.