آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

متولی آستان قدس رضوی در مراسم ازدواج دانشجویی: گسترش خانواده های سالم، تضمین کننده آینده جامعه است

متولی آستان قدس رضوی گفت: گسترش ازدواج و خانواده های سالم در جامعه تضمین کننده آینده آن است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در مراسم افتتاح دهمین کاروان ازدواج دانشجویی در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) افزود: ازدواج باعث شکل گیری جامعه سالم و تشکیل خانواده و تحکیم انسجام آن باعث ایجاد شکل گیری آینده مناسب می شود و انسان های سالم و پاک سرشت نتیجه ازدواج های سالم و مطلوب است.

وی مشکلات اقتصادی را مانعی برای ازدواج جوانان ندانست و گفت: خداوند متعال آنگونه مقدر کرده است که مشکلات اقتصادی جوانان پس از ازدواج کمتر از گذشته شود و نباید جوانان به دلیل مشکلات اقتصادی از ازدواج بهراسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: ازدواج و تشکیل خانواده یک رابطه ناب وجودی است که مودت، دوستی و آرامش را به همراه دارد.

سیدعباس صالحی با بیان اینکه زندگی زیباترین هدیه و جوانی اوج حیات است، خطاب به زوج های شرکت کننده در این مراسم افزود: امروز در جوار مضجع حضرت امام رضا(ع) فضای ازدواج دانشجویی آکنده از انرژی و حیات است و باید این فضای توام با معنویت حرم را قدر بدانید و یک خاطره موثر از این مراسم در طول زندگی خود به یادگار داشته باشید.

وی اظهار کرد: هزار زوج جوان که امروز همسفری خود را تا بهشت در جوار حرم حضرت امام رضا(ع) آغاز کرده اند باید قدر این روزها و این مراسم را به خوبی بدانند و شما هم اینک در این لحظه به یادماندنی قرار دارید.

وی با بیان اینکه ازدواج، عقد تنها یک قرارداد نیست بلکه میثاقی مستحکم و قوی است گفت: فرق ازدواج با بقیه قراردادهای حقوقی همانند فرق قانون اساسی با سایر قوانین است و ازدواج نه تنها یک قرارداد بلکه میثاق عمیقی است که بسیار اهمیت دارد.

در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان دهمین کاروان ازدواج دانشجویی قرائت شد.

در این مراسم یک هزار زوج جوان دانشجو از سراسر کشور پیوند خود را در کنار مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) جشن گرفتند.