آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۲
ورزش
۱۸

ازبکستان با کی روش تمام کرد؟

رسانه های ازبکستانی خبری مشکوک را به صورت همزمان مخابره کرده اند. خبری که شاید مربوط به استخدام کارلوس کی روش باشد. خبر یکسان رسانه های ازبک را بخوانید: امید احمدژونوف، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان و هیات همراه، دیروز راهی امارات شد تا آخرین مذاکره با نامزد سرمربیگری تیم ملی این کشور را انجام دهد.

گزینه موردنظر ازبک ها یک مربی مشهور خارجی است که هم اکنون تیم تحت هدایتش را برای جام جهانی 2018 روسیه آماده می کند. نایب رئیس فدراسیون ازبکستان گفت: هر مربی طبق قوانین فیفا حق دارد شش ماه پیش از پایان قراردادش با تیم فعلی خود ضمن بررسی پیشنهادهای جدید وارد مذاکره نیز بشود. بر همین اساس با سرمربی فعلی یک تیم راه یافته به جام جهانی 2018 روسیه به توافق هایی دست یافته ایم. نایب رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان به همکاران خود گفته در صورت حصول توافق نهایی با سرمربی موردنظر تا پایان جام جهانی 2018 روسیه حق اعلام نامش را نداریم، زیرا او در حال مهیا کردن تیمش برای این رقابت هاست. این مربی نیز به ازبک ها اعلام کرده خبر توافق می تواند تاثیر منفی بر عملکرد تیمش در جام جهانی داشته باشد و آنها نیز قول داده اند نام او تا پایان جام جهانی اعلام نخواهد شد.

گرچه آنها خبر را این گونه مخابره کرده اند؛ اما همه می دانند این مربی کسی جز کارلوس کی روش نیست. مردی که به دلیل عملکرد فوق العاده اش با ایران، در آسیا خواهان زیادی دارد؛ اما در ایران چشم دیدن او را ندارند.