آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۰۹۴
جهان
۷

رویداد

پذیرش اتهام توطئه علیه آمریکا توسط مشاور ترامپ

فردی که در دوران مبارزات انتخاباتی 2016 مشاور ستاد دونالد ترامپ بود، اتهام های توطئه علیه آمریکا و دروغ گفتن به بازرسان اف بی آی را پذیرفته است و گفته با تیم تحقیق درباره اتهام رابطه میان ستاد ترامپ و روسیه همکاری می کند. به گزارش ایسنا، دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ و روسیه، به دادگاه گفته است در صورت همکاری «ریک گیتس» با تحقیقات، برای او درخواست تخفیف مجازات می دهد.

رایزنی های سیاسی امارات و آمریکا

ولیعهد امارات با رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در قصر «الشاطی» در ابوظبی دیدار و رایزنی کرد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد امارات در دیدار با ادوارد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره روابط دوستانه و همکاری ویژه بین دو کشور بحث و رایزنی کرد.

نابودی روستاهای مسلمانان توسط ارتش میانمار

سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید ارتش میانمار سکونتگاه جمع بزرگی از مسلمانان روهینجا را با خاک یکسان کرده است. عفو بین الملل نیز در تازه ترین گزارش خود تبعیض علیه اقلیت روهینجا را در حد «آپارتاید» ارزیابی کرد.

80 کشته و زخمی در 2 انفجار موگادیشو

طبق گزارشات پلیس سومالی در پی انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در موگادیشو، پایتخت این کشور حدود 45 نفر کشته و 36 نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، انفجار اول کاخ ریاست جمهوری سومالی و انفجار دوم یک هتل را هدف گرفته بود. گروه الشباب سومالی، مسئولیت این انفجارها در روز جمعه را برعهده گرفته است.