آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۶
اقتصادی
۶

گزیده

قیمت نفت بالا رفت

با تعطیل شدن میدان نفتی الفیل در لیبی و اظهارات امیدبخش عربستان سعودی، مبنی بر اینکه توافق کاهش تولیدات به رهبری اوپک عملکرد خوبی دارد، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه بالا رفت. به گزارش مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه به بالاترین میزان خود در بیش از 2 هفته اخیر رسید. نفت خام برنت 92 سنت بالا رفت و در 67.31 دلار به کار خود پایان داد که یک جهش 1.4 درصدی است.

برخی واردکنندگان خودروهای هیبریدی سر دولت کلاه گذاشتند

وزیر سابق صنعت بیان کرد: برخی واردکنندگان خودروهای هیبریدی به جای واردات خودروی با 80درصد صرفه جویی، خودروی با 20 درصد صرفه جویی وارد کشور کردند. به گزارش مهر، محمدرضا نعمت زاده در گفت و گو با یکی از سایت های خودرویی با بیان اینکه در خصوص تعرفه واردات خودروهای هیبریدی نباید دولت این طور رفتار می کرد، گفت: در راستای توسعه فرهنگ استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در کشور، به پیشنهاد خود ما تعرفه این قبیل خودروها 5 درصد در نظر گرفته شد. وی با بیان اینکه متاسفانه در عمل عده ای سوءاستفاده کردند، گفت: ادامه این روند به ضرر دولت بود و به نوعی کلاه سر دولت می رفت.

سوآپ 2میلیون بشکه نفت

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال گفت: از اواخر مردادماه سال جاری تاکنون، 2میلیون و200 هزار بشکه نفت خام سوآپ (معاوضه) کشورهای حاشیه خزر در پایانه نفتی نکا تخلیه و به پالایشگاه های نفت تهران و تبریز انتقال داده شده است. به گزارش ایرنا، ایران از طریق سوآپ، نفت تولیدی کشورهای حاشیه دریای خزر مانند قزاقستان و ترکمنستان را در پایانه نکا تخلیه و به ازای آن در پایانه های جنوبی کشورمان، نفت تحویل مشتریان می دهد.