آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۳
دانش کسب و کار
۷

رتبه یازدهم کرمان از حیث تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور

رییس اتاق کرمان از تشکیل انجمن شرکت های دانش بنیان با حضور جوانان نخبه خبر داد و عنوان کرد: سال آینده معیار اصلی انتخاب صادرات کالاهای استراتژیک است و همه امکانات برای جهش فناورانه استان فراهم است.

به گزارش ایسنا، مهدی طبیب زاده در سی امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: ظرفیت های فراوانی برای توسعه استان فراهم است که باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را کرد.

وی بر نیاز مبرم بخش های کشاورزی و صنعت به تحول فناوری تاکید کرد و افزود: با وجود آنکه استان کرمان 63 تن ماده معدنی تولید می کند، اما به دلیل مجهز نبودن به تکنولوژی روز دنیا، نتوانسته است سهم زیادی در تولید ناخالص داخلی(GDP) کشور داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان از تاثیر محصولات دانش بنیان در توسعه پایدار استان سخن به میان آورد و بیان کرد: ارزش صادراتی محصولات دانش بنیان زیاد است، شایان ذکر است هیچ کشوری با روش های سنتی دیگر نمی تواند در صحنه رقابت باقی بماند.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان در ایجاد شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: استان کرمان با داشتن 58 شرکت دانش بنیان رتبه یازدهم کشور در این زمینه قرار دارد.

طبیب زاده از تشکیل انجمن شرکت های دانش بنیان با حضور جوانان نخبه خبر داد و عنوان کرد: سال آینده معیار اصلی انتخاب صادرات کالاهای استراتژیک است و همه امکانات برای جهش فناورانه استان فراهم است.