آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۳
هفت هنر
۹
اینستانما

یک حرکت ارزشمند

فضای مجازی ویژگی های مثبت و منفی توامانی دارد، همه چیز به استفاده کاربران وابسته است. می توان با بهره بردن درست از این فضا، تاثیر مثبتی بر اقشار مختلف جامعه گذاشت و یک حرکت ارزشمند و انسانی را ترویج داد. این موضوع وقتی شمول و گستردگی و تاثیرگذاری بیشتری دارد که کاربر فضای مجازی، چهره ای محبوب باشد. درواقع سلبریتی ها و افراد شناخته شده و پرطرفدار اگر عکس و مطلب کاربردی و مفیدی را به اشتراک بگذارند، بازتاب چشمگیری خواهد داشت و آنها غایت بهره برداری درست را از جایگاه خود در جامعه خواهند برد.

هادی حجازی فر بتازگی پستی در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و اعلام کرد در اکران مردمی فیلم «اسرافیل» حضور خواهد داشت؛ اکرانی که عواید فروش بلیت آن به آزادی سه زن زندانی اختصاص پیدا کرد. حجازی فر شب گذشته در چهار سئانس اکران فیلم اسرافیل در سینما مگامال حاضر شد و همراه مردم به تماشای فیلم نشست. حرکت او در همراهی حرکت ارزشمند سازندگان فیلم اسرافیل برای آزادی زندانیان زن، قابل توجه و تامل و تحسین است. عوامل اسرافیل چند شب قبل هم در اقدام ارزشمند و خیرخواهانه دیگر، اکران مردمی دیگری با همین هدف و آزادی زنان زندانی در پردیس سینمایی زندگی ترتیب داده بودند. همین اهداف و ویژه برنامه های ارزشمند است که رنگ و بوی مثبتی به اکران های مردمی می دهد و آنها را از زرق و برق رایج سینما و صرفا ترفندی برای فروش بیشتر بالاتر می برد.

حجازی فر در عین همراهی با این حرکت انسانی و ارزشمند، نکته ارزشمند دیگری را هم نشان داد و آن هم همراهی همدلانه با گروهی است که خود نقشی در بازی و ساخت آن فیلم نداشت. از این نظر این همراهی بیشتر به چشم می آید و باید به عنوان یک حرکت خوب به آن اشاره و تاکید کرد و در محیط سینما اشاعه داد؛ این که سینماگران بی چشمداشت و با همدلی، برای کارهای همدیگر تبلیغ و آنها را به مخاطبان توصیه کنند و فیلم و اثر دیگران را هم همچون کار خود ببینند.