آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۳
سینمای ایران
۱۱
تو شات

2 «امیر» در استان گیلان

در میان بازیگران سینمای ایران دو امیر داریم که اتفاقا نام فامیلی خانوادگی هر دو هم با حرف جیم شروع می شود؛ امیر جعفری و امیر جدیدی که هر دو از جمله بازیگران خوب این چند سال سینما هستند. اولی قبل ترش جزو بهترین بازیگران تئاتر بود و هنوز هم هر از گاهی به حضورهای خوب روی صحنه اش ادامه می دهد و دومی در اواخر دهه 80 سر و کله اش در سینما پیدا شد و خوش درخشید، به طوری که امسال مزد تلاش های این چند سال حضورش را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گرفت و به خاطر بازی های خوبش در دو فیلم «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد»، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

به گزارش جام جم، امیر جعفری هم امسال و تا اینجا سه فیلم «اکسیدان» و «ساعت پنج عصر» و «آزاد به قید شرط» را در اکران داشت که دو فیلم اول، جزو پرفروش ترین آثار امسال سینمای ایران هستند.

حالا همکاری این دو امیر در فیلمی به کارگردانی رامبد جوان، می تواند کنجکاو برانگیز باشد. امیر جعفری و امیر جدیدی این روزها در استان گیلان جلوی دوربین فیلم «قانون مورفی» بازی می کنند.

رامبد جوان که کارگردانی فیلم هایی چون اسپاگتی در هشت دقیقه، پسر آدم دختر حوا و ورود آقایان ممنوع را در کارنامه دارد، با «نگار» تماشاگران را غافلگیر کرد. ظاهرا او در فیلم تازه اش، قانون مورفی، چشمه های خشن نگار را با کمدی آثار پیشین خود ترکیب کرده و قرار است فیلمی کمدی اکشن تحویل تماشاگر دهد.

فیلمبرداری این فیلم که از بهمن ماه شروع شده در تهران و شمال کشور انجام می شود. تهیه کنندگی تازه ترین ساخته سینمایی رامبد جوان را محمد شایسته به عهده دارد.