آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۳
سینمای جهان
۱۲

جیمزباند به دنبال دنی بویل

دنی بویل، کارگردانی انگلیسی تبار و اسکار گرفته سینما، تازه ترین گزینه برای کارگردانی بیست و پنجمین قسمت مجموعه فیلم جیمزباند است. کارگردان فیلم تحسین شده «ترین اسپاتینگ» این روزها مشغول مذاکره با تهیه کنندگان فیلم های جیمزباند در شرکت سونی است.

نشریه ورایتی خبر از این می دهد که مذاکرات در محیطی دوستانه و صمیمی ادامه دارد و طرفین امیدوارند در این رابطه، به نتیجه مثبتی برسند. با این حال، شنیده می شود که دنی بویل برای کارگردانی «جیمزباند 25» شرایطی اعلام کرده است. ظاهرا او می خواهد در کار ساخت فیلم، آزادی عمل کامل داشته باشد. همچنین، او تلاش دارد دنیای تاریک و سیاه ماجراجویانه و جاسوسی مامور دوصفر هفت را وارد یک فضای تازه کند. شنیده می شود تهیه کنندگان فیلم از درخواست های بویل استقبال کرده اند.

بویل برای «میلیونر زاغه نشین» اسکار بهترین کارگردانی را به دست آورد. او که به عنوان فیلمسازی غیرمتعارف شناخته شده است، با کارگردانی قسمت تازه جیمزباند وارد دنیای اکشن و ماجراجویانه و گیشه پسند می شود. این فیلمساز انگلیسی از دانیل کریگ به عنوان گزینه ای مناسب و خوب برای بازی در نقش جیمزباند اسم می برد. بویل که سال 2000لئوناردو دی کاپریوی جوان را در درام زیست محیطی «ساحل» کارگردانی کرد، برای دومین بار با یک ستاره سینما یعنی کریگ کار خواهد کرد. رسانه های انگلیسی از دنی بویل به عنوان یک فیلمساز کلاسیک یاد می کنند. تازه ترین قسمت مجموعه فیلم جیمزباند که هنوز نامی برایش انتخاب نشده است، برای نوامبر سال 2019 به روی پرده سینماها می رود. دانیل کریگ با بازی در فیلم، پنجمین نقش جیمزباندی خود را ایفا می کند. او قرارداد بازی در یک فیلم جیمزباندی دیگر را هم دارد.

تا قبل از این قرار بود دانیل کریگ فقط بازیگر 4فیلم جیمزباندی باشد اما به دلیل استقبال بالایی که تماشاگران از او در نقش جیمزباند کردند، تهیه کنندگان فیلم تصمیم گرفتند چند فیلم دیگر این مجموعه را با بازی او تهیه و تولید کنند. اهل فن به شوخی می گویند امیدوارند بعد از 6فیلم جیمزباندی دانیل کریگ، او جای خود را به یک جیمزباند جوان تر و ناشناخته تر بدهد.