آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۷
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

ترکیب تازه کانون کارگردانان خانه سینما

ترکیب جدید شورای مرکزی کانون کارگردانان با انتخاباتی که پنجم اسفندماه در خانه سینما برگزار شد، مشخص شد. در این مجمع حمید نعمت الله، احمد امینی، محسن امیر یوسفی، رضا درمیشیان، پوران درخشنده، مصطفی کیایی، خسرو معصومی، فرهاد مهران فر و محمدرضا عرب به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند. در این انتخابات که با مشارکت کارگردانان شناخته شده برگزار شد همچنین نادر مقدس و مهرداد خوشبخت بازرسان این کانون و قدرت الله صلح میرزایی و وحید موساییان هم به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی رای آوردند.

صحبت های رئیس کمیته هنری کمیسیون فرهنگی مجلس درباره «عصبانی نیستم»

رئیس کمیته هنری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه ای مکتوب اعلام کرده که مخالفتی با اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» ندارد اما معتقد است باید نمایش آن به دلایلی عقب بیفتد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، احمد مازنی با اشاره به نامه 120 سینماگر به رئیس جمهوری در خصوص اعتراض به عدم نمایش فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» افزود: بارها بر ضرورت حاکمیت قانون در تمامی عرصه ها بویژه عرصه فرهنگ و هنر تاکید شده زیرا سلیقه های شخصی نباید در فرایند اجرای قانون تاثیر بگذارند.

دهمین میزبانی توکیو از نقاشی های مهرداد طلایی کیوان

مهرداد طلایی کیوان دهمین نمایشگاه از مجموعه نقاشی های خود را در گالری نقطه هنر در مرکز توکیو برگزار خواهد کرد که این تعداد نمایشگاه نقاشی در ژاپن به نوعی رکورد محسوب می شود. این نمایشگاه به دعوت از مدیر گالری نقطه هنر، توسط یوشیمورا از پنجم اسفند به مدت هفت روز برگزار می شود. در این نمایشگاه مهرداد طلایی و ساشیدا یکی از نقاشان ژاپنی به اتفاق هم مجموعه ای از کارهای نقاشی و حجم را در معرض دید هنرمندان خواهند گذاشت.

موسیقی فیلم های احتشامی منتشر شد

نخستین آلبوم موسیقی فیلم های سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو به همت مرکز موسیقی بتهون در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.