آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۴۲۷۷
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

رونمایی لپ تاپ و تبلت های جدید هوآوی

دنیای اقتصاد: کمپانی چینی هوآوی در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC 2018) که از روز شنبه در بارسلون اسپانیا آغاز شده، از سه محصول جدید و قدرتمند خود رونمایی کرد که در ساعات ابتدایی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اولین محصولی که در مراسم شرکت هوآوی معرفی شد، لپ تاپ جدید این شرکت با نام «میت بوک ایکس پرو»(Matebook X Pro) بود. این محصول را به جرات می توان یکی از رقبای اصلی مک بوک پرو شرکت اپل دانست.این لپ تاپ به بدنه آلومینیومی با کیفیت، صفحه نمایش لمسی بدون حاشیه و باتری با قابلیت شارژدهی تا 12 ساعت مجهز شده است.

این لپ تاپ همچنین امکاناتی مانند نمایشگر لمسی 9/ 13 اینچی با رزولوشن 3000×2000، پردازشگر اینتل Core i5 و Core i7 نسل هفتم، 8 و 16 گیگابایت رم، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD، پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce 1502GB، دو درگاه یواس بی نوع A، درگاه یواس بی نوع C و اسپیکر چهارگانه به همراه تکنولوژی Dolby Atmos را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. در این مراسم شرکت هوآوی همچنین پس از معرفی لپ تاپ «میت بوک ایکس پرو»، از سه تبلت جدید نیز رونمایی کرد. در این بخش هوآوی ابتدا دو تبلت با نام مدیاپد ام5 (MediaPad M5) معرفی کرد که تفاوت اصلی این دو تبلت در سایز نمایشگر آنهاست که یکی 4/ 8 و دیگری 8/ 10 اینچی طراحی و تولید شده اند. این دو تبلت با ظرفیت های 32، 64 و 128 گیگابایت به خریداران عرضه خواهند شد. اما تبلت سومی که در این بخش از مراسم این کمپانی چینی معرفی شد، «مدیاپد ام5 پرو» (MediaPad M5 Pro) نام دارد که تفاوت آن با دو تبلت دیگر جدید این شرکت، آن است که این تبلت به یک قلم هوشمند و جذاب با نام M-Pen مجهز شده که قادر به تشخیص فشار تا 4096 درجه مختلف خواهد بود. ضمنا این تبلت تنها با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت عرضه خواهد شد.

معرفی ایرفون های متفاوت اکسپریا Ear Duo سونی

فارنت: سونی در کنگره جهانی موبایل محصولی متفاوت را با نام اکسپریا Ear Duo معرفی کرد که قرار است تجربه ای متفاوت از گوش دادن به موسیقی را فراهم کند. هدفون های سونی را معمولا با فناوری نویز کنسلینگ برای حذف تمامی صداهای محیط بیرونی می شناسیم اما اکسپریا Ear Duo کاملا برخلاف آن عمل می کند.

سونی همچنین قابلیت ارتباط با دستیارهای صوتی گوگل یا سیری را نیز فراهم کرده است. در واقع صدای این ایرفون ها هنگام گوش دادن به موسیقی مانند حس شنیدن موسیقی در حال پخش در یک پاساژ یا مرکز خرید است و قرار نیست تمرکز کاربر روی موسیقی باشد. اکسپریا Ear Duo علاوه بر جسچرهای سر از کنترل های لمسی نیز پشتیبانی می کنند. کافی است هنگام تماس ورودی سر خود را به بالا و پایین تکان داده تا تماس برقرار شود یا به چپ و راست حرکت دهید تا تماس رد شود. حتی در هنگام پخش موزیک نیز می توانید با حرکت سر بین آهنگ ها جابه جا شوید. Xperia Ear Duo حدود 4ساعت دوام شارژ دارد و کیس آن نیز می تواند تا 3 بار دیگر آن را شارژ کند. این ایرفون جالب قرار است اوایل تیرماه در رنگ های طلایی و مشکی با قیمت 99/ 279 دلار وارد بازار شود.

اسپیکر هوشمند جدیدی در راه است

آی تی ایران: اسپیکرهای هوشمند این روزها به یکی از محبوب ترین دیوایس های موجود در دنیا تبدیل شده اند و تحقیقات اخیر در این زمینه نشان می دهد که شرکت هایی همچون گوگل و آمازون در این زمینه پیشتاز مطلق هستند. به همین دلیل منطقی است که دیگر کمپانی ها شدیدا به دنبال یافتن جایگاهی در بخش اسپیکرهای هوشمند باشند و برای تحقق این هدف می دانند که باید با دیگر شرکت های همتای خود همکاری داشته باشند. از این رو مایکروسافت و شیائومی تصمیم دارند همکاری خود را در این زمینه آغاز کنند.

این دو شرکت اخیرا توافق نامه همکاری امضا کرده اند تا در بخش هایی از جمله هوش مصنوعی، رایانش ابری و سخت افزار با یکدیگر همکاری داشته باشند و اسپیکر هوشمند مشترک خود را روانه بازار کنند. این دو شرکت به هیچ وجه در زمینه تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند بیگانه نیستند و هردو شرکت سابقه طراحی و عرضه اسپیکر هارمن کاردون Invoke و اسپیکر Mi AI را در کارنامه خود دارند. با این حال بعید به نظر می رسد همکاری این دو شرکت موجب ربودن گوی سبقت از پیشتازان این بخش یعنی گوگل و آمازون شود. این توافق نامه همچنین به شیائومی امکان استفاده از پلت فرم Azure مایکروسافت را در جهت گسترش سرویس های این شرکت چینی برای کاربرانش می دهد و از طرف دیگر مایکروسافت هم قرار است مشاوره های لازم برای ورود شیائومی به بازار بین المللی لپ تاپ ها در آینده نزدیک را ارائه کند که امتیاز نسبتا خوبی برای این کمپانی آمریکایی محسوب می شود. طبق اظهارات «وانگ ژیانگ» معاون بخش بین الملل شیائومی، همکاری با مایکروسافت در زمینه های مختلف تکنولوژی به شیائومی امکان ارائه محصولات و سرویس های مختلف با سرعت و کیفیت بالاتر به کاربران سراسر دنیا را خواهد داد. در عوض مایکروسافت هم با استفاده از این همکاری می تواند خدمات مختلف خود را در بسیاری از نقاط دنیا و به کاربرانی که از محصولات شیائومی استفاده می کنند ارائه کند.