آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۴
ورزشی
۹

رئیس کمیته ملی المپیک: درباره کشتی ساکت نخواهیم نشست

رئیس کمیته ملی المپیک می گوید ورزش کشور درخصوص موضوع تعلیق احتمالی کشتی ساکت نخواهد نشست.

سیدرضا صالحی امیری در تازه ترین صحبت های خود درباره اتفاقات اخیر کشتی و احتمال تعلیق این رشته ورزشی اظهار داشت: در روزهای اخیر جلسه ای را با رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی داشتم. ابتدا باید تاکید کنم خادم سرمایه ملی ایران است و باید مورد تقدیر قرار گیرد. گاهی زخم زبان ها و طعنه زدن ها او را مکدر می کند. باید از هر رفتاری که باعث ایجاد چالش در جامعه کشتی می شود پرهیز کنیم تا در بستری آرام، منطقی و با امید مسیر را دنبال کنیم. آن چیزی که من فکر می کنم باید اتفاق افتد، دو مسئله هم زمان است، یکی انسجام سیاستی در داخل برای مواجه شدن با این پدیده و حمایت ملی از جامعه کشتی و شخص خادم برای پشت سر گذاشتن این مسیر و دیگری دیپلماسی و لابی در سطح بین المللی است.

وی افزود: بنابراین باید از ظرفیت وزارت خارجه و نهادهای بین المللی استفاده کنیم تا فشار از روی کشتی کم شود. معتقدم باید اجماع ملی برای حمایت از کشتی ایران به عنوان یکی از رشته های ورزشی پایه ای و مادر این جامعه انجام گیرد. همچنین تقویت دیپلماسی ما در عرصه بین المللی برای کاهش فشار به کشتی باید صورت گیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان تصریح کرد: در این مسئله شاید کشتی ما لطمه ببیند اما بیش از هر چیزی تصویر جهانی که از المپیک عرضه شده دچار خدشه خواهد شد و هر ورود سیاسی نهاد بین المللی المپیک به ورزش ایران به منزله مخدوش شدن منشور المپیک است. معتقدم مجموعه IOC با عقلانیت لازم و توجه به منشور و اساسنامه از این کار پرهیز خواهد کرد اما اگر وارد این حوزه شود ما متناسب با حجم مسئله راهبردها و راهکارهایی در همان مقطع شناسایی خواهیم کرد. با آقای خادم توافق کرده ایم با مسئولان ذیربط برای چگونگی مدیریت این بحران جلساتی را داشته باشیم. کشتی ایران در عرصه بین المللی جایگاه دارد و ما ساکت نخواهیم نشست و از تمام ظرفیت های لازم برای جلوگیری از هرگونه خدشه به کشتی استفاده خواهیم کرد.