آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

به دلیل پرداخت نشدن اجاره بها

حکم تخلیه مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست صادر شد

رئیس اداره اوقاف کرمان گفت: به دلیل پرداخت نشدن اجاره بهای مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در میدان مشتاقیه این شهر حکم تخلیه این مرکز را از دادستانی دریافت کرده است.

حجت الاسلام مصطفی بساوند با بیان این مطلب که ملک متعلق به موقوفه مشتاقیه و بازارچه است افزود: حدود 60 سال است که اوقاف اختیاری از این ملک ندارد و در استفاده سایرین از جمله سازمان زنان قبل از انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: بعد از سازمان زنان موسسات زیرمجموعه بهزیستی در این ملک ساکن شده و هیچ اجاره ای را از سال 80 تاکنون برغم مکاتبات مختلف پرداخت نمی کنند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان کرمان افزود: اداره اوقاف بنا به رسالت اصلی خودمان که همان حفظ موقوفات است از طریق محاکم قضایی ورود کردیم و حکم تخلیه گرفته شد.

وی با بیان اینکه اوقاف سازمانی فرهنگی است و به دنبال این هم نیست که بچه های خیابانی بیابانی شوند اظهار داشت: از آنجا که اداره اوقاف به موقوفات بدهکار است درصدد این هستیم بدهی موقوفات پرداخت شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان هم در این ارتباط گفت: مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست کاربری اجتماعی دارد و بیش از 60 سال قبل احداث شده است.

عباس صادق زاده با بیان اینکه سازه متعلق به دولت است و فقط زمین وقفی می باشد، افزود: مسئولان اوقاف نباید چنین برخوردی آن هم با یک مرکزی که محل نگهداری کودکان بی سرپرست هست، کنند.

وی اظهار کرد: فقط یک اخطار تخلیه در دهم دی سال جاری به امور حقوقی بهزیستی کرمان ارسال شده است. وی به نقل از مسئول حقوقی اداره کل بهزیستی افزود: نماینده موقوفه یک بار به منظور تخلیه ملک با امور حقوقی این اداره کل تماس گرفته اما درخواست مذاکره و صحبتی ارائه نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه قطعا ما نمی توانستیم از پرداخت اجاره بهای ملک امتناع کنیم، تصریح کرد: باید به بهزیستی اعلام می کردند که اجاره بها عقب افتاده و پرداخت نشده است.