آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۴
صفحه آخر
۱۲

مدیر سابق سیا قهقهه زنان مداخله در امور داخلی کشورها را تایید کرد!

رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی یک گفت وگوی تلویزیونی، درحالی که بلند می خندید، مداخله این کشور در امور داخلی کشورهای دیگر را تایید کرد!

«جیمز وولسی» در پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه «فاکس نیوز» که «آیا واشنگتن در امور داخلی و انتخابات سایر کشورها مداخله می کند؟» بلند خندید و آن را تایید کرد و سپس، هر دو بابت مداخله آمریکا در کشورهای سراسر جهان، قهقهه سر دادند!

وولسی در ادامه، مدعی شد آمریکا به دلایلی «بسیار خوب»، این مداخلات را انجام می دهد! وی سپس به نمونه هایی از تلاش های سیا برای تاثیرگذاری در نتایج انتخابات یونان و ایتالیا در سال های پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرد.

به اعتقاد کارشناسان، آمریکا در عرصه بین الملل از لحاظ قانونمداری و ارزش های انسانی، هیچ پایگاهی ندارد و برای حفظ سلطه خویش بر جهان، تنها به نیروی نظامی متکی است.آمریکا در دهه های گذشته به خاطر حمایت از دیکتاتورهای کشورهای مختلف، پرونده بسیار سیاهی را از خود برجای گذاشته است. این مقام سابق آمریکایی درحالی از مداخله این کشور در امور داخلی کشورهای دیگر، آشکارا حرف می زند که مقامات و نهادهای آمریکایی روسیه را به دخالت در انتخابات دو سال گذشته میلادی (2016) آمریکا، متهم می کنند. آمریکایی ها اخیرا اعلام کرده اند که 13تبعه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مداخله کرده اند.در مقابل، خانم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این اتهام آمریکا را احمقانه و طنز دانست. خبر دیگر از آمریکا اینکه، براساس آخرین نظرسنجی در آمریکا، محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور، به 35 درصد رسیده است. این رقم پنج درصد کمتر از میزان محبوبیت ترامپ در ماه گذشته است.