آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۶
اخبار کشور
۳

آیت الله مجتهد شبستری: سخنان برخی از مسئولان دیروز و امروز با مبانی دینی و منطق سازگار نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنان برخی مسئولان دیروز و امروز را با مبانی دینی و منطق ناسازگار دانست و تاکید کرد که نباید با برخی اقدامات سوژه به دست دشمنان داده شود.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده مجلس خبرگان رهبری در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) برگزار شد، با اشاره به اظهارات برخی از مسئولان سابق و امروز نظام، تاکید کرد: متاسفانه دیده می شود که برخی از مسئولان گذشته و برخی که امروز مشغول هستند براساس ادب، علم و منطق سنجیده قدم برنداشته و سخن نمی گویند.

وی ادامه داد: رهبری در گذشته اشاره داشتند که افرادی می آیند و چند سالی در کشور مدیریت می کنند و سپس اپوزیسیون می شوند و علیه نظام قدم بر می دارند. این مسئله نامه نوشتن به محضر رهبر انقلاب اسلامی و پیشنهاد اینکه انتخابات باید در کشور تجدید شود، چه معنایی دارد؟

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: برخی اقدامات سوژه به دست دشمنان می دهد، گاهی آن سخنانی که از خارجی ها انتظار داریم و مستکبران علیه نظام اسلامی مطرح می کنند را برخی در داخل کشور با بی منطقی بیان می کنند، به خیال اینکه مثلا برخی از بستگانشان دچار بی قانونی شده و قانون باید با آنان رفتار کند. آیا باید به جای اینکه از قانون تمکین کنیم به بدگویی بپردازیم؟

به گزارش رسا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از مسئولان در اجتماع مردم به همه پرسی اشاره می کنند، گفت: بیان کردن این موضوع چه لزومی دارد؟ در اصل 59 قانون اساسی آمده در مسائل مهم سیاسی و اقتصادی اگر اختلاف نظر شدید و غیر قابل حل باشد همه پرسی نیاز می شود. همه پرسی به دوسوم آرای مجلس و فرمانی که از سوی رهبر صادر می شود، نیاز دارد. امروز چنین چیزی وجود ندارد و این حرف ها را ضد انقلاب می زد که همه پرسی انجام شود. در اصل نظام که تردیدی نیست و بهترین همه پرسی حضور مردم در 22 بهمن است.

وی اظهار داشت: بیان سخنان بی مبنا با مبانی دینی سازگار نیست. امیدواریم این افراد متنبه شده و دیگر این رفتار را تکرار نکنند. دشمنان به دنبال پیدا کردن سوژه علیه نظام هستند، اگر بنا شود در داخل برخی با بیان اینگونه مسائل به نام انتقاد اهانت کنند، دشمن برداشت می کند که اختلاف داخلی وجود دارد که کار صحیحی نیست.