آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۱
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

جشنی که باید اعتباری دوباره به ایران ببخشد

مدیرعامل بنیاد فارابی معتقد است جشن فیلم یزد می تواند اعتباری دوباره به ایران ببخشد. علیرضا تابش در نشست نخستین «جشن فیلم یزد» گفت: ثبت جهانی شهر یزد در فهرست یونسکو به عنوان نخستین شهر تاریخی جهانی شده و بزرگ ترین شهر خشتی ایران، اتفاق مهمی بود که سال گذشته با رای مثبت کشورهای حاضر در کمیته میراث جهانی یونسکو تصویب شد و برگزاری نخستین «جشن فیلم یزد» به عنوان یک رویداد سینمایی باید برند جهانی تاریخ و هویت ایرانی را در قالب فیلم، اعتباری دوباره ببخشد.

نوای غربت موسیقی خراسان در تهران

هفته فرهنگی موسیقی نواحی خراسان، 14 تا 18 اسفند در تهران برگزار می شود. به منظور تجلیل و بزرگداشت موسیقی نواحی ایران و نیز توجه به نسل جوان این ژانر، هفته فرهنگی موسیقی خراسان را 5 شب در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می کند.

گروه موسیقی سرشناس آلمانی بار دیگر در ایران

گروه شیلر که اواخر آذرماه در تهران حضور پیدا کرد و پنج شب متوالی به اجرا پرداخت چهارشنبه شب(9 اسفند) برای دومین بار برای دیدار با مخاطبان ایرانی وارد ایران شد. طبق گزارش خبرآنلاین، گروه شیلر به سرپرستی کریستوفر ون دیلن در تاریخ های 13، 14 و 15 اسفند با اجرای قطعاتی جدید و قطعه «برلین - تهران» به روی صحنه می رود تا با حضور نوازنده گیتار الکتریک، اجرایی متفاوت را برای مخاطبان ایرانی رقم بزند.