آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۱
ایران زمین
۱۹

سیل و آبگرفتگی در 7 استان

از 6 اسفند تاکنون 7 استان ایلام، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه و یزد متاثر از سیل و آبگرفتگی شده است.

«شاهین فتحی»، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در این مدت 7خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و بیش از 500 حادثه دیده، اسکان اضطراری یافتند. همچنین بیش از 700 نفر امدادرسانی شده و 587 نفر هم اسکان اضطراری یافتند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات از تخلیه آب از تعداد زیادی منزل در این 7استان خبر داد و گفت: 7 خودرو توسط امدادگران از مسیر سیلاب رها سازی شده و تعداد زیادی چادر، پتو، موکت و نایلون میان آنها توزیع شده است. در حال حاضر امدادرسانی همچنان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و اقدامات لازم جهت کمک به حادثه دیدگان صورت می گیرد.

موج بارشی جدیدی در راه است

سازمان هواشناسی از ورود موج بارشی جدیدی از غرب کشور در اواخر وقت روز یکشنبه هفته پیش رو خبر داد. به گزارش این سازمان، بخش هایی از غرب، شمال غرب، مرکز و شمال کشور را ابتدا در برمی گیرد. دستاورد این سامانه بارشی رگبار باران، رعد و برق و بارش های پراکنده باران خواهد بود. طی ساعات آتی هم وزش باد شدید و احتمال گردوخاک در نواحی جنوب شرقی کشور وجود دارد.