آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۸
هفت هنر
۹
اتفاق شعر

فروش نیم میلیونی شعرهای فاضل نظری

فاضل نظری شاعر جوانی است که از همان ابتدای کارش توانست پر مخاطب باشد و نام کتاب هایش را همواره در فهرست پرفروش ها قرار دهد. هر کتابی که از این شاعر منتشر شد، تقریبا با اقبال عمومی مناسبی مواجه بود و اتفاقات خوبی را برایش رقم زد.

آن طور که انتشارات سوره مهر بتازگی اعلام کرده، تاکنون نزدیک به نیم میلیون جلد از پنجگانه فاضل نظری با نام های «آنها»، «اقلیت»، «گریه های امپراتور»، «ضد» و «کتاب» به فروش رسیده است. استقبال از مجموعه غزل «گریه های امپراتور» بیشتر از چهار مجموعه دیگر بوده و تاکنون این دفتر شعر به چاپ 52 رسیده که با این حساب 127 هزار جلد از این کتاب توزیع شده است. بعد از گریه های امپراتور استقبال از مجموعه شعری اقلیت بوده که تاکنون به چاپ 42 رسیده است.

مجموعه شعر اقلیت شامل 38 غزل است که در آنها فاضل نظری سعی کرده با زبانی نرم و بدیع دست به ابتکاراتی بزند که نتیجه آن خلق مضامین و استعارات تازه بوده است. این دفتر شعری عنوان اثر تقدیر شده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را نیز دارد. «آنها»، سومین مجموعه پرفروش از سروده های فاضل نظری است که تاکنون به چاپ 41 رسیده است. این مجموعه نسبت به دو مجموعه قبلی اش اگرچه در ادامه همان هاست اما دارای تفاوت های زبانی است. همچنین «آنها» دارای شادی و ابتهاج بیشتری است و به گفته شاعر «غم جان مایه آنها نیست». اگرچه به گفته خود شاعر در شعر عاشقانه از غم گریزی نیست. «ضد» چهارمین دفتر شعری نظری است که تاکنون به چاپ 34 رسیده و فروش جلدی آن به رقم 85 هزار نسخه رسیده است.

آخرین دفتر شعری نظری یعنی کتاب هم تاکنون به چاپ 22 رسیده است. کتاب فاضل نظری شامل 40 مورد از تازه ترین غزل های این شاعر سرشناس کشورمان است که در آن به مفاهیمی چون عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان پرداخته می شود.

علاوه بر این همچون آثار دیگر نظری، چند شعر نیز در وصف موضوعاتی دینی چون کربلا و مفهوم انتظار است.