آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۸
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

من

آخرین کنسرت سال 96 پروژه «نان و دندان» پرواز همای و گروه مستان در تهران روز دهم اسفندماه در سالن وزارت کشور برگزار شد. حرکت قابل تقدیر همای در این اجرا این بود که هریک از قطعات خود را به یکی از اساتید بزرگ موسیقی تقدیم کرد. این خواننده با پخش تصاویر هنرمندانی چون محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان، فریدون پوررضا، غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان از آنها یاد و کل کنسرت را هم به شجریان تقدیم کرد. همای در ابتدای کنسرت ضمن خوشامدگویی به تماشاگران گفت: من این کنسرت را با یاد استاد محمدرضا شجریان آغاز می کنم و دوست داشتم قطعه «تنها تو بخوان» را در محضر ایشان اجرا کنم اما نشد، از شما تماشاگران درخواست می کنم با حال خوب تان برای سلامتی استاد دعا کنید.

او

محمد سرشار با انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» شناخته می شود، شاید چون حسابی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. سرشار نویسنده این انیمیشن است که به صورت کتاب همراه با لوح فشرده توسط سازمان رسانه ای اوج منتشر شده است. او دستی در نوشتن دارد، از اهالی رسانه محسوب می شود، در مطبوعات دستی داشته و مدیریت شبکه کودک را هم برعهده دارد. این نویسنده رمانی در دست انتشار دارد که روایتی عاشقانه دارد و به عدالتخواهی می پردازد. قرار است این رمان را نشر کتابستان معرفت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه کند.

آنها

مجموعه شعر «س» شامل شعرهای سپید ساسان والی زاده، احمد کنجوری و محمد فلاحی نسب روانه بازار کتاب شد.

آنها اسم دفترهایشان را«هانا»، «آخرین برگ زخمی تاک» و «کتیبه ای به نام درد» گذاشته اند.

در معرفی این مجموعه عنوان شده است: زادبوم و جغرافیای مشترک، قرابت دنیای ذهنی و واژگانی و نیز تحصیلات هر سه شاعر در مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی انگاره هایی برای همنشینی شعرهای این شاعران در یک کتاب است؛ اما بیشتر چنین می نماید که برش ها و پرش های ذهنی و مفاهیم کلی مشترک در یک همنشینی اتفاقی این سه دفتر را در یک کتاب گرد هم آورده است.

مجموعه شعر «س» در 124 صفحه با قیمت 13 هزار تومان در قطع رقعی از سوی نشر آژنگ منتشر شده است.