آرشیو یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

25 معلم و دانش آموز بر اثر سانحه رانندگی کشته و مصدوم شدند

25 معلم و دانش آموز در دو سانحه رانندگی در استان های مازندران و کردستان کشته و مصدوم شدند.

مدیر اداره آموزش و پرورش نکا در مازندران گفت که صبح دیروز براثر واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل دانش آموزان چند روستای این شهرستان، 16 سرنشین این خودرو مصدوم شدند.

حسین پالار در گفت وگو با ایرنا افزود: سرنشینان این مینی بوس، دانش آموزان مقطع متوسطه اول مدرسه شبانه روزی آیت الله محمدی لائینی روستای «استخرپشت» بودند.

وی افزود: این دانش آموزان در روستای «شیت» دچار حادثه شدند.

وی اضافه کرد: اقدامات تشخیصی درمانی از قبیل سی تی اسکن و عکسبرداری برای این دانش آموزان انجام و اکنون 10 دانش آموز پس از اطمینان پزشکان از سلامت آنان از بیمارستان مرخص شدند و بقیه نیز پس از انجام کارهای درمانی لازم ترخیص خواهند شد.

وی تردد دانش آموزان به مدارس شبانه روزی در منطقه محروم و کوهستانی هزار جریب را از جمله مشکلات آموزش و پرورش شهرستان نکا برشمرد و گفت: راه های دسترسی به منطقه کوهستانی هزار جریب، راه پرپیچ و خم است و مینی بوس حامل دانش آموزان در داخل کانالی در حاشیه جاده واژگون شد. اورژانس مازندران نیز در گزارش خود اعلام کرد که این حادثه ساعت حدود 9 صبح دیروز به مرکز پیام اورژانس استان اطلاع داده شد.در این گزارش آمده است که پس از دریافت گزارش، چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و مصدومان را پس از اقدامات اولیه در محل، به بیمارستان امام حسین(ع) نکا انتقال دادند.شهرستان 120 هزار نفری نکا دارای 18 هزار و 500 دانش آموز است که در 173 مدرسه با 710 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

همچنین رئیس پلیس راه های استان کردستان از وقوع سانحه تصادف خودروی سرویس معلمان با یک خودروی پراید در مسیر قروه – دلبران خبر داد.

سرهنگ عیسی گوهری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در سنندج گفت: صبح دیروز ساعت هفت و 35 دقیقه خودروی پراید حامل معلمان شاغل در مدارس دلبران با یک دستگاه پراید در مسیر قروه– دلبران برخورد کرد که در اثر این تصادف دو نفر کشته و هفت نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه کردستان علت این حادثه را بی احتیاطی و انحراف به چپ از جانب راننده سواری که از سمت شهر دلبران به سمت قروه در حال حرکت بود، اعلام کرد.