آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۲
حوادث
۱۹

جعبه سیاه آسمان به فرانسه می رود

جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده تهران یاسوج برای بازبینی به کشور فرانسه منتقل می شود. دیروز هویت هشت نفر از جان باختگان از سوی پزشکی قانونی شناسایی و اعلام شد.

محمدرضا رضایی کوچی،نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده، گفت: امکانات داخل کشور به گونه ای است که امکان دریافت اطلاعات از این جعبه سیاه نیست و قرار است به فرانسه ارسال شود. همچنین بنا شده تیمی از سازمان هواپیمایی کشوری همراه جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده، روز پنجشنبه به فرانسه اعزام شود تا این تیم بتواند اطلاعات جعبه سیاه را استخراج کند.

همچنین حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از انتقال پنج محموله جدید حاوی پیکر های جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای آسمان به منطقه سی سخت خبر داد و گفت: در هفدهمین روز از سقوط هواپیمای آسمان در ارتفاعات دنا 20 امدادگر سه شنبه برای جست وجو به محل سقوط اعزام شدند و با شش نفر دیگر که در منطقه حضور داشتند، جست وجو ها را آغاز کردند. تاکنون پنج محموله حاوی قطعات پیکر های جان باختگان این حادثه به پایین منتقل و تحویل پزشکی قانونی شده است.

وی افزود: وزن محموله ها نزدیک به 60 کیلوگرم بود و همچنین یک بسته حاوی وسایل جان باختگان جداگانه از ارتفاع به پایین منتقل شد. اجساد در منطقه ای به شعاع 500 متر قرار دارند وپراکندگی آنها باعث شده جست وجو در زیر برف به کندی انجام شود. بهترین زمان برای یافتن باقیمانده اجساد 15 فروردین است، اما تیم های امدادی تا زمانی که شرایط جوی اجازه دهد به جست وجو ادامه می دهند. این در حالی است که امینی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد هویت هشت نفر از جان باختگان سانحه هواپیمایی تهران یاسوج را به نام های سکینه کاظمی، رحمت ا... صالحی پرور، محمد کبیریان، حامد مهدوی، ابراهیم جعفریان سی سخت، زهرا ایمانی فر، مریم عامری و محمد عیدی نیا اعلام کرد.