آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۲
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
پرتره یک (موسیقی)

بیژنی با دست پر

سال های همکاری بیژن بیژنی و کامبیز روشن روان و تعداد آثار مشترکشان به عددی رسیده که تصمیم بگیرند یک اجرای مشترک داشته باشند. نهانخانه دل، ایران زمین، آینه در آینه، سیب سرخ، صدای شاعر و مژده باران از جمله هشت آلبومی است که با صدای بیژنی و آهنگسازی روشن روان منتشر شده است. بعد از این همه تجربه موفق، قرار است بیژنی و روشن روان آثار منتخبی از این آلبوم ها را برای اجرای زنده آماده کنند و آن طور که بیژنی به مهر خبر داده، این اجرا سال آینده به علاقه مندان ارائه می شود.

همچنین قرار است از بیژن بیژنی یک آلبوم جدید با آهنگسازی استاد علی اکبرپور و اشعاری از عبدالرضا رضایی روانه بازار شود که شامل هشت تصنیف برای سازهای ایرانی و کلاسیک است و به گفته بیژنی نسبت به کارهای دیگرش از موسیقی ایرانی بیشتر بهره دارد. او همچنین بسیار امیدوار است این آلبوم بتواند با علاقه مندان موسیقی ایرانی ارتباط خیلی خوبی برقرار کند، چون معتقد است علی اکبرپور از هنرمندان مطرح موسیقی حال و هوایی برای ملودی پردازی این آلبوم در نظر گرفته که می تواند جذاب و تاثیرگزار باشد.

بیژنی به عنوان یک هنرمند خوش نویس که کتاب نای و نی از آثار خوشنویسی او منتشر شده و به چاپ دوم هم رسیده، کتاب تازه ای در دست انتشار دارد. این کتاب تازه، تمام مراحل انتشار را در نشر آبان طی کرده و بزودی روانه بازار کتاب می شود.