آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۷
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

وظیفه رسانه ها در برابر برداشتن پوشش

در پی سخنان رهبر انقلاب درباره برداشتن حجاب از سوی چند دختر، برخی کاربران فضای مجازی با استنتاج از آن به رسانه ها هشدار دادند. از دیدگاه این گروه رسانه ها نباید تحت تاثیر بزرگنمایی فضای توئیتر یک موضوع کم ارزش را که دغدعه اقلیت است به بحران برای اکثریت تبدیل کنند. همچنین وظیفه روشنگری اجتماعی و قانونی در این زمینه از سوی رسانه ها مورد تاکید گروهی از کاربران قرار گرفته است.

انتقاد به معترضان برنامه برج میلاد

انتشار تصاویر کودکان زیر 9 سال که به اجرای برنامه در برج میلاد در برابر شهردار تهران پرداخته بودند باعث شد تا انتقادهایی نسبت به معترضان به اجرای این برنامه در فضای مجازی مطرح شود. برخی کاربران کودکان را سرشار از عشق و ذوق، مهربانی و پاکی دانستند و نسبت به موضع معترضان به این مراسم ابراز تعجب کردند. برخی دیگر سکوت معترضان را نسبت به اقدام مشابه دختران در خیابان ها به عنوان حاجی فیروز و کار آنها در زیر سن قانونی را مورد انتقاد قرار داده اند.

برخورد سلیقه ای مانع پخش برنامه تلویزیونی

پخش نشدن برنامه دور همی به دلیل آنچه پوشش خانم کتایون ریاحی بازیگر به عنوان میهمان برنامه مطرح شد، در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت. برخی کاربران با باز نشر تصویری در حاشیه این برنامه که ریاحی در کنار مهران مدیری ایستاده است، نسبت به ایراد به پوشش خانم ریاحی ابراز تعجب کردند.

B>تقطیع سخنان دولتمردان در فضای مجازی

برخی کاربران فضای مجازی تقطیع سخنان دولتمردان و تلاش برای ایجاد «جو ضد دولت»را «نمونه کلاسیک جنگ روانی» ارزیابی کردند. بر پایه دیدگاه این افراد، چنین اقدام هایی دستاوردی برای جریان سازان مخالف دولت در فضای مجازی نخواهد داشت.

عقب نشینی کره شمالی

طرح دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی باعث شد تا برخی کاربران فضای مجازی پایان مقاومت پیونگ یانگ در برابر امریکا را مطرح کنند.