آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۳
اخبار کشور
۲

حمله فرقه شیرازی به سفارت ایران در انگلیس با حمایت پلیس لندن

شب گذشته تعدادی از عناصر تشیع انگلیسی با حمایت پلیس این کشور با چماق و قمه به سفارت کشورمان در انگلیس حمله کردند.

دیشب حوالی ساعت 21 به وقت ایران چند تن از عناصر تشیع انگلیسی با حمایت پلیس این کشور با سلاح سرد وارد سفارت کشورمان در لندن شدند. این جریان وابسته به فرقه سیدصادق شیرازی، با داشتن بیش از 10 کانال ماهواره ای که مرکز اغلب آنها در لندن است، از حمایت کامل انگلیس برخوردارند.

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در حساب کاربری اش در توئیتر نوشت: «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

خبرهای رسیده از لندن حاکی است علی رغم حضور پلیس لندن در محل، آنان هیچ اقدامی برای جلوگیری از اقدامات خرابکارانه مهاجمان انجام نداده اند. منابع خبری اشغال سفارت را رد کرده و اعلام کردند مهاجمان وارد یکی از بالکن های سفارت شده و به پرچم مقدس کشورمان تعرض کردند.

همچنین سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید کشورمان را به سفیر انگلیس در تهران ابلاغ کرد.

برخی منابع خبری تعداد مهاجمان به سفارت را 4 نفر ذکر کرده اند. این حمله که ظاهرا از پیش هماهنگ شده بود، از سوی چند شبکه ماهواره ای متعلق به این فرقه به صورت زنده پوشش داده شد. نکته قابل تامل آنکه این اقدام همزمان با سفر ولیعهد رژیم آل سعود به لندن انجام شد.

فرقه شیرازی که از آنها به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می شود، تحت تاثیر فردی به نام سید صادق شیرازی است. طرفداران وی از جمله «یاسر حبیب»، صاحب شبکه تلویزیونی ماهواره ای الفدک، عموما به نشر مطالب تفرقه برانگیز در جهان اسلام شهرت دارند. شبکه تحت مدیریت یاسر حبیب، اقدام به پخش زنده تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در گفت وگو با فارس اعلام کرد که متعرضان به سفارت ایران در لندن توسط پلیس انگلستان دستگیر شدند.