آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۳
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها سمبل پاکی و عفاف و حجاب و وقار در میان نوع بشر هستند اگر مراسمی هم به نام مبارک حضرت زهرا(س) قرار است برگزار شود لازمه آن رعایت حداقل های دیانت و حجاب و وقار زنانه است. شهرداری تهران که کارنامه خالی از خدمت طی چند ماهه آغاز کار دارد به جای بررسی مشکلات و گره گشایی از آنها، متاسفانه به حاشیه سازی مشغول است و به بهانه میلاد کوثر و روز زن مجلس جشن و رقص دختران برگزار می کند. آن هم در برج میلاد با هزینه های سنگین. چرا؟ باید با اینگونه بی حرمتی ها آن هم به نام حضرت فاطمه(س) برخورد شود.

خانم خلج- کرج

* آقای نجفی در مراسمی به بهانه ولادت سرور زنان بهشت حضرت زهرا(س) حضور داشت که بانوان در آن آواز خواندند و دختران رقصیدند این رفتار پیامی بر ضد آرمان ها و اهداف ام الائمه(س) که همان اهداف انقلاب اسلامی است داشت. شهردار تهران باید پاسخگو باشد.

2553021

* ای کاش مسئولان شهرداری تهران پولی را که برای لذت بردن خودشان از کنسرت رقص دختران با اهانت به ایام ولادت فاطمه اطهر سلام الله علیها خرج کردند به ترمیم معابر و خیابانها که با دست انداز های بسیار هم به مردم صدمه می زنند و هم به خودروها به ویژه بخش های غربی تهران اختصاص می دادند.

05300912

* آن کسانی که تلاش کردند مردم را به رای دادن به نمایندگان فعلی تهران در مجلس و شورای شهر متقاعد کنند باید پاسخگوی مشکلات شهر، حقوق های عقب افتاده کارگران، اهانت به ساحت قدسی حضرت زهرا(س) در شهرداری و... باشند.

16480915

* آقای روحانی درست گفتید، یکی از آن کم عقل ها بنده هستم. چون به شما رای دادم. اما از این به بعد فقط گوش به فرمان رهبرم هستم.

43230919

* مجسمه اسطوره مقاومت و استقامت در برابر رضاخان قلدر یعنی شهید مدرس را که به قول امام راحل(ره) به مجلس شورای ملی آن زمان اعتبار می داد بی سر و صدا از میدان بهارستان برداشتند. چه دست هایی در کار است تا با این نمادهای مقاومت مقابله و به جای آنها نام فردی را احیا کنند که به تصریح امام خمینی(ره) «مسلم نبود و اگر می ماند به اسلام سیلی می زد؟

فخار و طاهری و فرخ

* ما سخنگوی اهانت کننده دولت را به عنوان یک مسئول درد و رنج کشیده نمی شناسیم و قطعا توقعی هم از امثال ایشان نیست. وقتی نجومی بگیران را ذخیره انقلاب تلقی کند، چه انتظاری می توان از امثال او داشت.

خزایی- جانبار 50 درصد- رویان مازندران

* ای کیهانی ها! وقتی اردوی نفاق و دورویی جیغ بنفش می کشد مطمئن باشید که راه شما صددرصد مورد رضای حضرت حق است. از تهدیدها نهراسید، دائم بصیرت افزایی کنید و اشرافیت دولتی را رسوا نمایید تا مردم راه را از بیراهه تشخیص دهند.

نیکنام- قم

* در خبرها آمده بود که رئیس جمهور اوکراین گفته است تمام وزرای فاسد را در سطل زباله بیندازند؟! ای کاش رئیس دولت ما نیز چنین برخوردی می کرد! متاسفانه نه تنها با افرادی که سربار دولتند برخوردی نمی شود بلکه وقتی مورد استیضاح هم قرار می گیرند مورد حمایت رئیس جمهور قرار می گیرند؟! گاهی حتی قوه قضائیه به خاطر رسیدگی به جرائم دولتی ها به جنگ تهدید می شود.

عسگری

* از رئیس این دولت توهین شنیدن تعجب ندارد. طوری شده که اگر از این دولتمردان کم کار و پرهزینه ناسزا نشنویم تعجب می کنیم!

67260916

* آن دسته از مسئولان و دولتمردانی که آلوده به زندگی اشرافی شده اند چگونه می خواهند روز قیامت جواب خدا و شهدا را بدهند؟

84160939

* به ترکیه سفر کرده بودم و به تازگی از سفر بازگشتم، تانک ها و نیروی ارتش و پلیس در همه جای شهرهای ترکیه حضور دارند و این کشور شکل آماده باش نظامی به خود گرفته است اما در بازگشت به ایران اسلامی بوی مطبوع امنیت و آرامش را احساس کردم. این اقتدار و عزت را قدر بدانیم.

3748021

* پیشنهاد می کنم مجموعه اهانت ها و توهین های دولت یازدهم و دوازدهم به مردم و منتقدین را تهیه و توسط قالیبافان هنرمند در قالیچه ای بافته شود و سپس در یک جلسه ای با حضور اعضای دولت، برای رونمایی تقدیم رئیس جمهور شود؟!

حسام- گرگان

* چرا آقایان در طرح ترافیک جدید، وانت بارهای پلاک عمومی را در نظر نگرفته اند؟ آیا نمی دانند که وانت بارهای پلاک عمومی به منزله تاکسی است؟ این چه نوع کار کارشناسی است؟ انتظار می رود این مشکل عمومی را که به مردم و وانت بارهای عمومی آسیب می زند، حل نمایند.

محمد حسینی

* اگر ادعا می کنند، تورم 8 درصدی است! چرا باید عوارض نوسازی بعضا تا 300 درصد و بیشتر افزایش یابد؟ شهرداری جدید قصد جان مردم را کرده است؟! چرا دیوان عدالت اداری در این قضیه و برای دفاع از حقوق مردم ورود نمی کند؟

2085021 و 35090935

* با این افزایش 200 درصدی عوارض نوسازی نسبت به سال 94 و 150 درصدی نسبت به سال 95 و افزایش هزینه های آب، برق و گاز چگونه تورم همچنان تک رقمی نگه داشته می شود؟! ای کاش سخنگوی دولت به جای اهانت، پاسخگوی این معضلات و مشکلات بود. چون متاسفانه کسی پاسخگو نیست.

ناظم زاده

پاسخ روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

«در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاریخ 96/12/2، با عنوان «تمامی بدنه اتوبوس های شرکت واحد به تبلیغات پوشانده شده» اعلام می دارد: با توجه به اتمام قرارداد آگهی های تجاری پیمانکار زیباسازی، تبلیغات موصوف برابر برنامه زمانبندی اعلامی، سامانه های این شرکت اقدام به پاکسازی بدنه اتوبوس ها خواهند نمود.»

جوابیه سازمان زیباسازی شهر تهران

«در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان به تاریخ 96/12/2 با موضوع «تبلیغات بدنه اتوبوس های شرکت واحد» به آگاهی می رساند: جنس تبلیغات استفاده شده، برخلاف گزارش های ارائه شده از نوع برچسب یکنواخت نیستند. این الصاقات با اصطلاح تخصصی، مش نامیده می شود و از بافت شبیه به توری برخوردار می باشد که به پیوست تصاویری از تبلیغات منصوب بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران (داخل و خارج اتوبوس) تقدیم حضور گردیده است. همان گونه که مشاهده می فرمایید تمامی تصاویر موید این موضوع است که نه تنها این تبلیغات مانعی بر دید مسافران نمی باشد بلکه به وضوح می توان نمای بیرونی را مشاهده نمود. لازم به ذکر است که مش های استفاده شده مطابق با تبلیغات روز بر روی اتوبوس در سایر کشورها و دارای کیفیت مناسب می باشد. در ضمن در فصل تابستان بدون ایجاد مانعی برای مسافران از تابش نور شدید خورشید جلوگیری نموده است.

همان گونه که استحضار دارید درآمد حاصل از تبلیغات مذکور یک منبع درآمدی پایدار برای شهرداری تهران محسوب می شود، 77 درصد از درآمد حاصل از این تبلیغات به حساب شرکت واحد واریز شده و صرف توسعه حمل و نقل شهری می گردد و در نتیجه منافع آن مستقیما به مسافرین و استفاده کنندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خواهد رسید.

تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری یک رسانه شناخته شده و پرکاربرد در جهان و یکی از موثرترین و جذابترین نوع تبلیغات گرافیکی است، اتوبوس ها به خاطر ویژگی ذاتی خود یعنی قرارگیری در معرض میلیون ها چشم، جایگاه مناسبی برای تبلیغات محیطی است. در این شیوه به دلیل اینکه اتوبوس مدام در سطح شهر در حال تردد است، محدوده وسیعی از شهر و میلیون ها بیننده را تحت پوشش تبلیغات محیطی قرار می دهد و طیف وسیعی از مخاطبین از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب را دربر می گیرد. تلاش بهره برداران جهت پاکیزگی مداوم اتوبوس ها به واسطه الصاق تبلیغات نکته حائز اهمیت دیگر این رسانه از منظر مدیریت شهری است.

ناوگان اتوبوسرانی شرکت واحد بالغ بر 6000 دستگاه اتوبوس در اختیار دارد و براساس قرارداد منعقد شده تنها 913 دستگاه از این اتوبوس ها به تبلیغات اختصاص داده شده است که این مقدار کمتر از یک ششم اتوبوس های موجود می باشد.

علی ایحال با توجه به اینکه قرارداد مربوط به بهره برداری از بدنه اتوبوس ها شرکت واحد در تاریخ 96/11/30 به اتمام رسیده است براساس تعهدات، شرکت بهره بردار پاکسازی و امحاء اکران اتوبوس ها را آغاز کرده است. بدیهی است با برگزاری مزایده و مشخص شدن برنده جدید این موضوع با اهتمام و جدیت بیشتر اعمال و پیگیری خواهد شد.»