آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۳
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان در غم از دست دادن پدر خود سوگوار شد.سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی امید و بزرگسالان کاراته در غم از دست دادن پدرش در سوگ نشست. پدر وی مدتها از بیماری رنج می برد و امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.سرویس ورزشی روزنامه کیهان این مصیبت را به سرمربی تیم ملی کاراته و خانواده داغدار وی تسلیت می گوید و برای آن مرحوم بهشت برین را مسئلت دارد.

* در پنجمین روز از رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا بانوان دیروز تیم ایران برابر افغانستان به میدان رفت و با پیروزی 40 بر 23 ضمن راه یابی به فینال این دوره از رقابت ها، سهمیه بازی های پاراآسیایی جاکارتا را نیز کسب کرد. به این ترتیب امروز زنان بسکتبالیست ایران در دیدار فینال مقابل تیم تایلند به میدان می روند و تیم های افغانستان و کامبوج نیز در دیدار رده بندی با هم روبرو می شوند. با توجه به اختصاص سهمیه بازی های پاراآسیایی جاکارتا به چهار تیم اول این مسابقات، ایران، تایلند، افغانستان و کامبوج مجوز حضور در این رویداد را کسب کردند. تیم ایران با ترکیب مهسا سعادت، فتانه پورآت، ندا فراستی، سمیه کهزادپور، ناهید کرمی، مهدیه خاکباز، زهرا حبیبی، مهری باقرپور، سحر حیدری، لیلا ملکی، رقیه امیری، ثریا نوری در این مسابقات با مربیگری آذر همایون پور در این رقابت ها حضور داشتند.

* مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل گفت: اسماعیل کشاورز کاراته کار کشورمان که چندی قبل در اقلیم کردستان عراق بازداشت شد با مساعدت نیچروان- بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق آزاد و در مرز تمرچین جمهوری اسلامی ایران تحویل مقامات ایرانی شد.

* مهدی بی باک با حکم رئیس فدراسیون تکواندو به عنوان مشاور فنی رئیس فدراسیون منصوب شد. چند روز بعد از اینکه مهدی بی باک به شکل محترمانه ای از سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان تکواندو کنار گذاشته شد و فریبرز عسگری جای او را گرفت؛ رئیس فدراسیون پست جدیدی را برای دلجویی از او در نظر گرفت.سید محمد پولادگر با صدور حکمی، مهدی بی باک را به عنوان مشاور فنی خود منصوب کرد.