آرشیو شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۳
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات زنان فلسطینی علیه توطئه انتقال سفارت آمریکا به قدس

در روز جهانی زن، صدها زن فلسطینی با برپایی تظاهرات، تصمیم رئیس جمهور آمریکا بر ضدقدس اشغالی را محکوم کردند.

تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، عامل برپایی تظاهرات سالیانه زنان فلسطینی به مناسبت روز جهانی زن بود. این تظاهرات از اردوگاه «قلندیا» در شمال قدس آغاز شد و به سمت مانع نظامی شمال قدس ادامه یافت. شرکت کنندگان در این تظاهرات بر ابدی بودن پایتختی قدس برای فلسطین، حق بازگشت آوارگان و حق تعیین سرنوشت فلسطینیان تاکید کردند. تظاهرکنندگان زن فلسطینی همچنین در شعارهای خود، همه طرح ها و معاملات برای از میان بردن آرمان فلسطین را رد کردند. زنان فلسطینی بر ادامه جهاد و قیام بر ضد اشغالگری تا نابودی آن تاکید کردند.

به گزارش صدا وسیما، رئیس اتحادیه زنان فلسطینی در این تظاهرات گفت: اشغالگران رفتار غیر انسانی دارند و با ویران کردن خانه ها، سرقت زمین ها، تصرف زمین ها، ساخت شهرک های یهودی نشین، کشتار روزانه کودکان در خیابان ها به بهانه اینکه آنان چاقو با خود حمل می کنند روز به روز بر جنایات خود می افزایند در حالی که همه این مردم اعم از زنان وکودکان این پیام را می رسانند که ملت فلسطین زنان، مردان و کودکان تسلیم نمی شوند تا به اشغالگری پایان دهند.

بازداشت 15 هزار زن فلسطینی از 1967 تاکنون

رئیس ستاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس از سال 1967 تاکنون 15 هزار بانوی فلسطینی را بازداشت کرده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «عیسی قراقع» با ایراد نطقی در مراسم بزرگداشت زنان کارمند این ستاد و کانون حمایت از اسرای فلسطینی تصریح کرد: همچنان 62 تن از این بانوان در زندان های اسرائیلی به سر می برند که 8 تن از آنان مجروح هستند، 10 تن دیگر خردسال 20 تن دیگر متاهل می باشند و 3 تن دیگر در بازداشت موقت به سر می برند. وی ضمن تجلیل از ایثارگری ها و رشادت آفرینی های زنان فلسطینی و نقش آفرینی آنان در عرصه مبارزه و مقاومت گفت که برخی از این زنان به شهادت رسیده، برخی دیگر جانباز هستند، برخی دیگر در زندان های اسرائیلی به حبس کشیده شده اند و برخی دیگر در تبعید به سر می برند.