آرشیو یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۸
اقتصادی
۶

گزیده

پتروناس مالزی به میعانات گازی پارس جنوبی چشم دارد

شرکت ملی نفت و گاز مالزی موسوم به «پتروناس» که درصدد ارتقای یکی از پالایشگاه های خود در منطقه «کرتح» در ایالت «ترنگانو» در نزدیکی کوالالامپور پایتخت است در تحقق بخشی از این برنامه خود به میعانات گازی پارس جنوبی چشم دارد. به گزارش ایرنا به نقل از «بیزینس تایمز»، پتروناس قصد دارد با ارتقای پالایشگاه «کرتح» تا سال 2022 ضمن تولید سوخت با کیفیت تر، انواع نفت خام خود را نیز فراتر از «تاپیس» گسترش دهد. نفت خام «تاپیس»، نفت خام مالزی است که به عنوان یک معیار قیمت گذاری در سنگاپور مورد استفاده قرار می گیرد.

اقتصاد ونزوئلا 2/13 درصد آب رفت

بررسی های انجام شده حاکی از آن است که اقتصاد ونزوئلا در سال گذشته میلادی به روند کوچک شدن خود ادامه داد و 13.2 درصد آب رفت. به گزارش مهر به نقل از رویترز، اقتصاد ونزوئلا در سال گذشته میلادی 13.2 درصد آب رفت و برای چهارمین سال متوالی در رکود اقتصادی قرار گرفت. بررسی تورم و تولید ناخالص داخلی این کشور، روند کوچک شدن اقتصاد این کشور بزرگ تولیدکننده نفت اوپک را از اوایل سال 2014 میلادی به بعد نشان می دهد.

650میلیون دلار، هزینه ساخت سکوهای فاز 22پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی گفت: هزینه چهار سکو مربوط به فاز 22 پارس جنوبی حدود 650 میلیون دلار شده است که از طریق صندوق توسعه ملی و منابع داخلی وزارت نفت تامین شد. فرهاد ایزدجو در گفت و گو با مهر هزینه ساخت چهار سکو مربوط به فاز 22 پارس جنوبی را حدود 650 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هزینه ساخت سکویی که عملیات ساخت آن به اتمام رسیده 170 میلیون دلار است.