آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۵
شهرستان ها
۷

سیلاب 25 میلیارد ریال به سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وقوع بارندگی همراه با جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی از ششم تا دهم اسفند افزون بر 25 میلیارد ریال به بخش های زیربنایی و کشاورزی جنوب این استان خسارت وارد کرد.

رضا اربابی اظهار داشت: بعد از کاهش شدید بارندگی ها در چند سال گذشته که سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش ترین استان کشور معرفی شده بود مردم جنوب این استان بارندگی های خوبی را در مدت چهار روز شاهد بودند.

وی ادامه داد: بیشترین بارندگی در این مدت در روستاهای کتیچ و مسکوتان شهرستان فنوج توابع بمپور و توابع چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش شد.

وی افزود: بارندگی های این مدت بیشترین خسارت را به تاسیسات زیربنایی شهرستان های فنوج، نیکشهر، قصرقند و ایرانشهر وارد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بسته شدن چندین راه اصلی و فرعی و آبگرفتگی 130 خانه روستایی را از جمله مشکلات به وجود آمده ناشی از سیلاب اخیر برای مردم جنوب این استان ذکر کرد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همزمان با وقوع سیلاب از 6 تا 10اسفند در جنوب این استان 528 نفر از مردم شهرستان های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز، چابهار و ایرانشهر توسط نیروهای امدادی هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.

رسول راشکی توزیع 106 تخته موکت، 120 دستگاه چادر امدادی، 271 تخته پتو، 168 کیلوگرم نایلون، 79 شعله فانوس و والر و 656 قوطی انواع کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده میان مردم سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.